A JEDEME...

Léto promění lesní cesty i hladinu nejbližšího rybníku ve fitness na čerstvém vzduchu. Můžete po nich brázdit na in-linech, na kole, osedlat si koně anebo čapnout do ruky veslo.

...NA RYBNÍCE

Patříte mezi vodomily a nejradši trávíte parné dny poblíž vodního živlu? Prostřídejte plavání s veslařským výletem. U mnoha řek, nádrží a rybníků na vás čeká půjčovna loděk. Úžasným zážitkem je třeba vyjížďka po rybníku u jihočeského zámku Červená Lhota nebo na Máchově jezeře. Dáte zabrat nejen svým pažím a zádům. Možná vás překvapí, že při záběru se nejvíc zapojují svaly přední strany stehen a zadečku. K zahození není ani energetický výdej, který se může vyšplhat přes 500 kalorií za hodinu. Pokud se hodláte chopit vesel opravdu od podlahy, dopřejte si před veslařským výletem i po něm strečink. Mohlo by dojít k natažení svalu.

RAFTING – sjíždění divoké vody na gumovém člunu posiluje nejen svaly, ale i týmového ducha, na jednom raftu většinou koordinovaně máchá pádly skupinka čtyř až šesti raftařů.

...NA KOLEČKÁCH

Jízda na inlajnech působí jako lifting na váš zadeček a pomůže vám zpevnit svalstvo na nohou. Při pomalé jízdě spálíte zhruba 350 kalorií za hodinu. Když se rozjezdíte a přidáte na tempu, vydáte dokonce 600 kalorií! Uvažujete nad tím, že rozšíříte řady fandů in-line bruslení? Při výběru svých „in-line vozítek“ neprohloupíte, když sáhnete po kategorii fitness, která je pro začátečníky přímo ideální. Velikost koleček se většinou pohybuje v rozmezí 72–90 milimetrů. Pamatujte si zlaté pravidlo – čím větší průměr kolečka, tím rychlejší a taky hůř ovladatelné brusle. Svou výbavu pak korunujte chrániči na dlaně a zápěstí, kolena a lokty a helmou. A poté už můžete vyrazit na plácek s hladkým a rovným povrchem. Mezi zkušenými bruslařskými harcovníky je vyhlášená třeba Jezerní stezka u Lipna. Anebo se vypravte k Lužickým jezerům do sousedního Německa.

...NA VLNÁCH

Chcete dýchat solí nasycený mořský vzduch a zažít souznění s vlnami? Vyzkoušejte hodinu surfování pod vedením zkušeného instruktora. Pro surfaře nováčky jsou ideální lehoučké softboardy vyrobené z měkké pěny. Během hodinky surfování vydáte 400 až 700 kalorií. Dáte zabrat svým zádovým svalům, ale zároveň posílíte i střed těla a nohy. A navíc si báječně vyčistíte hlavu. Během surfování se totiž musíte soustředit jen na vlny, svoje tělo a surf. Do světa surfařů můžete proniknout třeba v portugalském letovisku Peniche nebo na Tenerife, jednom z Kanárských ostrovů.

KITESURFING – jízda na prkně na vodní hladině, při níž využíváte tažného draka hnaného větrem. Tenhle moderní sport není to pravé ořechové pro sváteční sportovce a hodí se hlavně pro zapřísáhlé fandy adrenalinu.

...NA KOLECH

Taky během dovolenkových dnů váháte nad tím, jestli se pořádně zapotit při sportu, nebo sbalit batůžek a mašírovat na výlet? Na kole si dáte do těla a zároveň si dokonale vychutnáte krásy okolí. Při pohodové jízdě vydáte 140 kalorií za hodinu, a když šlápnete do pedálů, budete dokonce o víc než 500 kalorií chudší. A na rozdíl od běhu přitom nezatížíte svoje klouby a šlachy. Jak přímo v terénu zjistíte, že jedete tou správnou rychlostí, která vám pomůže zatočit s tukovými faldy? Jestliže zvládáte při jízdě bez problémů složit dlouhé souvětí, jedete příliš pomalu. Pro hubnutí je nejlepší tempo, při němž jste schopni prohodit pár slov a jste přitom jen mírně zadýchaní. A kam vyrazit? Projeďte se třeba po východomoravské cyklostezce podél Baťova kanálu anebo svého dvoukolého miláčka vyvezte do malebného Třeboňska.

...NA KOLOBĚŽCE

Koloběžky už dávno nejsou jen doménou dětí! Můžete si vybrat mezi celou řadou modelů – turistickými počínaje a terénními konče. Během hodinové jízdy se rozloučíte zhruba s 300 kaloriemi. Rovnoměrně posílíte celé kosterní svalstvo, a navíc si prokrvíte dolní končetiny a zpevníte svaly pánevního dna. Protože je jízda na koloběžce bezpečná a pomáhá vám procvičit udržení rovnováhy, někdy se doporučuje i jako rehabilitace po úrazu. Je libo spíš adrenalinový zážitek? Na řadě horských vrcholů najdete půjčovny koloběžek. Zažijete závratný pocit z jízdy dolů. Tuhle možnost nabízejí třeba na Pradědu nebo na Černé Hoře v Krkonoších.

TRIKKE – na první pohled vzdáleně připomíná tříkolku, technika jízdy na Trikke se však podobá spíš sjezdovému lyžování. Kolébáte se ze strany na stranu, čímž dosáhnete rychlosti přes 20 km/h.

...NA KONI

Užít si pohled na ubíhající krajinu ze sedla koně láká snad každého, kdo má v těle kapku smyslu pro romantiku. Připadá vám, že veškerou práci odvede jen váš bujný oř? Kdepak, i vy spálíte při pomalé jízdě 180 kalorií za hodinu, a v rychlé dokonce 450 kalorií. Pokud vás občas pobolívají záda, určitě vás potěší, že při jezdecké kratochvíli posílíte právě zádové svalstvo. Rajtování na koni vyžaduje dokonalou souhru celého těla, takže potrénujete i břišní, stehenní a lýtkové svaly. Pokud chcete mít maximální pocit jistoty, vyzkoušejte jezdeckou lekci s vodičem, který po celu dobu jízdy povede vašeho koně na uzdě. Před jízdou se navlékněte do kalhot z pružného materiálu a do sportovních bot a nezapomeňte si půjčit helmu. V Českém ráji, na Šumavě, ale i na spoustě dalších míst fungují farmy, které nabízejí nejrůznější druhy vyjížděk v sedle.

----
ZDROJ: Dieta
TEXT: Hana Soukupová
FOTO: Profimedia.cz


Byl pro Vás článek užitečný?

  

Diskuze k článku

Chcete sledovat diskuzi ke článku e-mailem?
K článku zatím nejsou žádné komentáře. Chcete-li vložit komentář, klikněte na tlačítko Nový komentář.