Činky kettlebell

Už jste slyšeli o kettlebell? Do těchto zvláštních činek se speciální rukojetí je nyní zblázněná celá Amerika. Cvičení s kettlebell je vhodné zejména na posilování, ale hodí se i pro procvičování rovnováhy celého těla.

V čem jsou činky kettlebell jiné?

Výhoda činek kettlebell tkví v tom, že neslouží jenom k získání svalů, ale procvičují celé tělo. Oproti klasickým činkám se liší svým tvarem. Kettlebell činka vypadá jako koule s trojúhelníkovým držákem, někdy má rukojeť tvar písmene U. Díky tomu váha činky neustále působí proti síle ruky. Navíc váha kettlebell činky nepůsobí rovnoměrně, a tak musí cvičící člověk neustále udržovat rovnováhu svého těla.

Kde se kettlebell vzaly?

Činky kettlebell nejsou žádnou novinkou. Původně jde o tradiční ruské činky, které se používaly už v minulých stoletích. Teprve nedávno však zaútočily na americké posilovny a staly se velkým hitem.

Kdo může s kettlebell cvičit?

Činky kettlebell jsou vhodné pro muže i ženy. Vyrábí se v několika velikostech, nejlehčí činka váží čtyři kilogramy, nejtěžší čtyřicet kilo. Kettlebell si oblíbily hlavně ženy, pro které je cvičení s nimi daleko zábavnější než s obyčejnými činkami. Navíc kromě formování a zpevňování postavy kettlebell pomáhají ke spalování tuků a k hubnutí, mluví se i o příznivém vlivu pro oběh krve v těle.

Jak se s kettlebell cvičí?

Základem cvičení jsou cviky zaměřené na sílu, ale kdo chce, může s kettlebell cvičit i cviky na udržení rovnováhy. Nejčastějším prvkem je kmitání, cvičit se dá buď s jednou nebo dvěma činkami. Kettlebell nabízí mnoho dalších možností cvičení, od dřepů, úklon až po klasické kliky.

Podívejte se, jak se dá s kettlebell cvičit


Byl pro Vás článek užitečný?

  

Diskuze k článku

Chcete sledovat diskuzi ke článku e-mailem?
K článku zatím nejsou žádné komentáře. Chcete-li vložit komentář, klikněte na tlačítko Nový komentář.