Cvičení na míči

Máte doma balón na sezení? A napadlo vás využít tento rehabilitační míč o něco víc a začít na něm cvičit? Cvičení na míči je výborné pro posilování zad. Napomáhá správnému držení těla a tím vám pomůže v boji s bolavými zády. Cviky na míči lékaři doporučují lidem všech věkových kategorií, dětem, dospělým, ale i starším lidem a těhotným ženám. Vyzkoušejte následující cviky!

 

První cvik na míči


První cvik na míči

Tento cvik jsou vlastně klasické sedy-lehy, ale s míčem vás budou o něco víc bavit.

Popis cviku

  • Lehněte si zády na podložku.
  • Nohy si položte na míč, chodidla dejte k sobě, ale kotníky by se vám neměly dotýkat.
  • Najděte si stabilní polohu. Míč bude mít tendenci se hýbat, ale vy jej musíte udržet nohama na místě. To je hlavní rozdíl mezi cvičením klasických cviků na břicho a cvičením s míčem.
  • Ruce si můžete dát za hlavu, ale pozor, abyste cvik neprováděli švihem. Pracovat musí břišní svaly.
  • Pomalu zvedejte horní část trupu ke kolenům.
  • Počet opakování cviku v sérii záleží na vašich možnostech. Udělejte však minimálně čtyři série.

 

Druhý cvik


Druhý cvik na míči

Tento cvik je dobrý hlavně na protažení zad.

Popis cviku

  • Klekněte si na podložku.
  • Položte se břichem na míč.
  • Natáhněte pravou ruku před sebe a levou nohu dozadu.
  • Vytahujte se rukou i nohou co nejvíc do dálky.
  • Musíte ale udržet rovnováhu.
  • Po chvíli vraťte nohu i ruku do původní polohy a natáhněte levou ruku a pravou nohu.
  • Opakujte čtyřikrát na každou stranu.
  • Při cviku dýchejte klidně a rovnoměrně.

  

Třetí cvik na míčí

Cvik s činkami


Cvičení na míči s činkami

Popis cviku

  • Tento cvik posiluje a zpevňuje prsní svaly.
  • Vyberte si váhu činek, která je pro vás příjemná na cvičení.
  • Lehněte si zády na míč a opřete se chodidly o podložku.
  • Vaše horní část zad, ramena i krk by měly spočívat na míči.
  • Uchopte činky a roztáhněte ruce.
  • Vaše předloktí a paže by měly svírat 90 stupňový úhel.
  • Pomalu zvedejte činky směrem od hrudníku nahoru.
  • Chvíli vydržte s napjatýma rukama.
  • Pomalu se vracejte rukama zpět do 90 stupňového úhlu.
  • Při předpažení vydechujte, při pohybu zpět se nadechujte.
  • Dýchejte pravidelně a zhluboka.

 

 

Čtvrtý cvik s míčem


Čtvrtý cvik na míči

Tento cvik je vhodná ke komplexnímu posílení a zpevnění trupu, spodní části zad, stehen a zadku.

Popis cviku

  • Pohodlně si lehněte na podložku a nohy položte na míč.
  • Zvedněte zadek tak, aby vaše tělo bylo v jedné přímce.
  • Pomalým pohybem pokrčujte nohy až budete mít šlapky na míči.
  • Vydržte chvíli v této poloze a poté opět natahujte nohy do původní polohy.
  • Při pokrčování nohou pomalu vydechujte.
  • Při natažení se naopak zhluboka nadechujte.
  • Cvičení opakujte v několika po sobě jdoucích sériích dle vaší výdrže.

Jde o intenzivní cvičení, proto si dejte pozor pokud máte problémy s krční páteři či zády.

Pokud vás cvičení na míči baví, podívejte se na další varianty cviků na míči na našem webu.

Dále jsou také velmi populární popisy cviků Jógy a Pilates.


Byl pro Vás článek užitečný?

  

Diskuze k článku

Chcete sledovat diskuzi ke článku e-mailem?
Autor: Danka (01.03.2010)
Pripada vam to dobry ? nevim jestli mam zacit, tak nemate nejaky zkusenosti ?
Re:
Autor: Lucka (19.11.2010)
Dobrý den,

cvičení na míči je velmi dobrá záležitost, proto určitě doporučuji.
Re:
Autor: Petra (31.07.2012)
Výborný nemá to chybu, díky míči jsem i dost zhbla přes břicho, vřele doporučuji :-)
záda
Autor: Venda (18.08.2012)
zrovna jsem si míč pořídila, slyšela jsem že by mohl pomoci od bolesti. Máte s tím někdo zkušenosti, prosím?
Autor: anonymka (24.02.2013)
koupila sem si míč. zhubnu, když buduuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu dělat tyto cviky?
Re:
Autor: marcela (22.05.2013)
taky jsem si ho koupila snad to pomůže
Autor: Zuzu (04.01.2014)
tez se chystam na zhubnuti mam 6-7 kilo navrh dost me to trapi nebot jsem pracne shodila kolem 15 kilo a nabiram to z 5 a desi me to ,tak ze je po Vanocich a musim to jit dolu a snad mi ten mic k tomu pomuze :) cviky vypadaji dost dobre a zabavne udrzet balanc na mici bude trochu tezke :D ale bude to legrando :)
generic cialis
Autor: generic_cialis (včera 12:51:57)
viagra
Autor: viagra (včera 21:30:03)
http://buygenericcialis7.com/
Autor: to (dnes 11:44:52)
Cvičení na míči
Autor: Karla (dnes 14:31:24)
Taky jen doporučuji, cvičící míč není vůbec drahá záležitost a dají se sním cvičit cviky na posílení celého těla. Doporučui a určitě je na cvičení dobrý i over ball www.qrsport.cz/mic-o…