Cvičení pro těhotné

Těhotenství rozhodně není nemoc, ale mělo by být nejkrásnějším obdobím v životě. Žena, která čeká dítě se nemusí vzdávat svého oblíbeného cvičení. Naopak, pokud se celý život pohybu vyhýbala, je velmi vhodné, aby se mu věnovala alespoň v době, kdy čeká potomka.

Cvičení v těhotenství připraví ženu na porod

Cvičení v těhotenství má blahodárný účinek jak pro ženu, tak pro dítě. Miminko se ve zdravém těle daleko lépe vyvíjí a žena se cítí lépe. Cvičením totiž může zabránit typickým bolestem zad či otokům nohou, které obvykle těchto devět měsíců provázejí. Navíc může cvičení v těhotenství ženu připravit na porod tak, aby bolel co nejméně.

Jaká cvičení jsou v těhotenství vhodná?

Budoucí maminka samozřejmě nemůže cvičit tak, jak byla dosud zvyklá. Aby miminku neublížila, musí zvolit správné cvičení. Rozhodně není vhodné běhat či skákat. Naopak se doporučuje různé opatrné protahování a posilování svalů, které pomůžou při porodu.

Plavání v těhotenství

Velmi vhodné je pro těhotné plavání, neboť voda tlumí nárazy a žena tak může i mírně poskakovat. S rostoucím břichem se doporučuje plavat spíše znak. Tento plavecký styl totiž zabrání tomu, aby žena příliš prohýbala záda.

Jóga pro těhotné aneb gravidjóga

Výhodou jógy pro těhotné je to, že pomáhá nejen tělu, ale i psychice. Cvičením jógy se žena uklidní a naučí se více rozumět svému tělu, což je zvláště v období těhotenství velice důležité. Gravidjóga se může cvičit po celou dobu těhotěnství. Existují různé varianty přizpůsobené stadiu těhotenství, ve kterém žena právě je.

Cvičení na míčích

Cvičení na balonech má podobné výhody jako plavání ve vodě. Balon tlumí nárazy, a tak na něm žena může mírně pohupovat. Relaxační míče se používají i v porodnicích neboť velmi pomáhají zmírňovat porodní bolesti. Koupí balonu v těhotenství rozhodně neprohloupíte, protože ho můžete využívat i po porodu a dokonce na něm cvičit s miminkem.

Pilates pro těhotné

Stejně jako v případě jógy existuje speciální úprava pro těhotné i u oblíbeného pilates. Pilates v těhotenství pomůže zejména posilnit břišní svalstvo, ale zlepšuje i krevní oběh a působí tak proti křečovým žilám. Pokud jste pilates cvičila před těhotenstvím, nezapomeňte, že musíte dávat pozor na to, abyste se vyvarovala cvikům, které nejsou pro těhotné vhodné.

Poraďte se s lékařem

Obvykle může většina žen cvičit po celou dobu těhotenství. I když se však cítíte dobře, nezapomeňte se poradit s lékařem, zda vám cvičení opravdu nemůže ublížit. Lékaři obvykle nedovolují cvičení v těhotenství v prvních třech měsících. Také byste měla lékaře informovat o tom, jaké cviky pro těhotné hodláte cvičit. Jen on může posoudit, zda je pro vás například jóga vhodná nebo byste se raději měla věnovat jinému cvičení.


Další články k tématu


Byl pro Vás článek užitečný?

  

Diskuze k článku

Chcete sledovat diskuzi ke článku e-mailem?
Gravidjoga v Praze
Autor: Aperio (22.05.2011)
aperio.cz/284/gravid…

Kdy: každé úterý od 17. května 2011, 15:30-17:00
Kde: přívětivé prostory Centra Lotus, Dlouhá 2, Praha 1
Pilates pro těhotné v Praze
Autor: Eva (22.02.2013)
Kdy: každý čtvrtek od 28.2.2013, 16:00-16:55
Kde: sál Sauny Hadovka, Evropská 35, Praha 6-Dejvice
(věžák u zastávky tram. Hadovka)