Cvičení s overbally

Cvičení s overbally je kompenzační cvičení pomalejšího charakteru zaměřené na odstraňování vadného držení a svalové dysbalance těla s použitím overballů - malých míčů. Overball je pomůcka, která se používá v oblasti rehabilitace již delší dobu, ale do fitnesscenter se dostala poměrně nedávno. Jedná se o malý nafukovací pružný míček, se kterým se dá dělat řada posilovacích, protahovacích a vyrovnávacích cviků, které se dají cvičit doma i při různých cvičebních lekcích.

Cvičení s overbally zapojuje hluboký stabilizační svalový systém - zejména svaly zad, krku, břicha a pánevního dna. Cvičení s overbally s využíváním balancování a zapojování hlubokých svalů odstraňuje svalovou nerovnováhu a pomáhá správně zpevnit tělo a zlepšit jeho držení.

Overballem si můžete také podložit židli a sedět na něm v práci či u televize, v autě jím můžete podepřít bedra. Odlehčíte tak trochu své páteři. Pro cvičení se míček nafukuje do jedné poloviny až dvou třetin. Čím více jej nafouknete, tím intenzivněji při cvičení zvýrazníte balanční polohy, při kterých se posiluje hluboký stabilizační svalový systém. Na druhou stranu jsou pak ale cviky obtížnější. Pro začátek si raději nafoukněte míček do poloviny a postupně si zátež zvyšujte.


Byl pro Vás článek užitečný?

  

Diskuze k článku

Chcete sledovat diskuzi ke článku e-mailem?
K článku zatím nejsou žádné komentáře. Chcete-li vložit komentář, klikněte na tlačítko Nový komentář.