Cvičení se sporttesterem: Pohled na jednotlivé zóny

Tepová frekvence odpovídá zátěži lidského organismu a při různé intenzitě zátěže, tělo vyžaduje různé energetické krytí, to znamená, že tělo spaluje buď cukry, nebo tuky. Podle toho dělíme TF do několika zón.

220 – VÁŠ VĚK = max. TF (hodnota maximální tepové frekvence)

Regenerační zóna 50–60 % max. TF – na sporttesteru se můžete setkat s pojmem Health Zone, kdy je tato intenzita velmi mírná a je spojena spíše s regenerací organismu.

Vytrvalostní zóna 60–75 % max. TF – procentuálně spadá ještě do Health Zone a právě při této intenzitě dochází k nejefektivnějšímu spalování tuků.

Silová zóna je 75–85 % max. TF – nebo také Fitness Zone, kdy je intenzita našeho pohybu již středně těžká až těžká. Při této intenzitě zvyšujeme vytrvalost, kondici a trénujeme kardiovaskulární systém, ale odbourávání tuků již rozhodně tak efektivní není.

Výkonnostní zóna 85–100 % max. TF, kdy je intenzita velmi těžká až maximální, by se dala nazvat závodním tempem a rovněž není vhodná pro redukci hmotnosti.

Používáte-li tedy kolo jako prostředek na hubnutí, snažte se držet v prvních dvou zónách – regenerační a vytrvalostní, na sporttesteru často označované jako Health Zone.


Článek je z kampaně Hubneme do plavek



Byl pro Vás článek užitečný?

  

Diskuze k článku

Chcete sledovat diskuzi ke článku e-mailem?
K článku zatím nejsou žádné komentáře. Chcete-li vložit komentář, klikněte na tlačítko Nový komentář.