Cviky na hubnutí


V tomto článků se podíváme na neúčinější cviky na hubnutí a na to, které aktivity vám pomohou shodit přebytečná kila. V předešlých článcích jsme se zaměřovali spíše na konkrétní cviky na zadek, cviky na záda, cviky na břicho apod. Dnes si řekneme, jak je cvičení spojeno s hubnutím.

Pokud hledáte neúčinější cviky na hubnutí, při který se zbavíte přebytečného tuku na určitých partiích, není to tak úplně jednoduché. Cviky na konkrétní partie sice zpevňují a posilují jednotlivé svaly, to vám ale ještě nezaručí spalování tuku, který se kolem svalů nachází. Pokud chcete hubnout efektivně, jsou nejlepšími cviky na hubnutí aerobní cvičení.

Vybrané cviky na hubnutí

Jak jsme si řekli, nejlepšími cviky na hubnutí jsou různé druhy aerobních cviků. Tady je jejich výčet:

  • Aerobic - Aerobic je kondiční cvičení při hudbě, které je zaměřené na rozvoj oběhové soustavy a na zvýšení úrovně vytrvalosti a výkonnosti.
  • Taebo - Taebo patří k moderním druhům aerobního cvičení. Kombinuje prvky bojových umění s prvky dance aerobicu a baletu.
  • Bodystyling - Bodystyling pomáhá rovnoměrně formovat a zpevňovat postavu.
  • Kick-box aerobik - Kick-box aerobik patří mezi aerobní cvičení, které vychází z bojového umění.
  • BOSU - Druh cvičení na „polomíči“ u kterého se člověk pořádně zapotí a přitom ho cvičení neskutečně baví.
  • ZUMBA - Nový fitness program spojuje cvičení s latinskoamerickými tanci. A je po celém světě čím dál oblíbenější.

I když se nejedná o cviky na hubnutí jako takové, můžete vyzkoušet také například Squash, Badminton nebo indoor cycling.

Jak dlouho a často cvičit

K nejefektivnějšímu spalování dochází při zátěži, kterou nevykonáváte na vaše maximum, ale držíte se kolem 60 až 70% vaší maximální tepové frekvence (tu si přibližně změříte, pokud si od 220 odečtete svůj věk). Z toho vyplývá, že by se váš tep měl pohybovat kolem 125 až 140 úderů za minutu - Na měření tepové frekvence si můžete pořídit jednoduchý sporttester.

Mějte také na paměti, že cviky na hubnutí začínají být účinné až po nějaké době vykonávání cvičení. Vaše tělo nejdříve začne spalovat cukry a až po 20-30 minutách se pustí do vašich tukových zásob. Z toho vyplývá, že při 20 minutovém běhu se sice provětráte, ale jako cvičení za účelem hubnutí bude mít jen pramalý efekt.

Jak cviky na hubnutí kombinovat

Nejlepší je, pokud kombinujete cviky na hubnutí s cviky na posilování jednotlivých partií. Poměr záleží na vás a na tom, zda se chcete raději zaměřit na hubnutí nebo na posilování jednotlivých partií.

Kde cvičit

Pokud hledáte sportovní centrum, kde byste mohli začít cvičit, vyzkoušejte portál Kdesportovat.cz, který vám vyhledá nejbližší fitness centrum.


Byl pro Vás článek užitečný?

  

Diskuze k článku

Chcete sledovat diskuzi ke článku e-mailem?
Prima clanek
Autor: Jarmila (26.03.2010)
Díky za prima článek. Takové souhrné údaje mi někde na internetu chyběly. Všude píši jak se dá zhubnout jen na zadecku nebo břichu, ale ten hlavní princip takhle dobře nikdo nepopsal.. takže se pěkně zapotit a at jdou kila dolu! :)
tak sem zkosela to vase cviceni.
Autor: Zuzana Malinová (29.04.2010)
bylo to dobry. starej mi furt rika ze jako naky to cviceni potrebuju. mam totiz trohu tuk na kolenach. ale nechcu prestat jest. v kfc mi vzdycky daji tak dobry hranolki. ale taki sporttuju. vzdycky si du pro ne (pro ti hranolki jako) aspon 200 metru peski a snazim se jit u toho rychle a pravidelne dychat. jinat to vase cviceni je fakt dobry. kik box zkousim doma. vzdycky kdyz starej votravuje tak mu kik boxuju lahvace z pohovky. von se pak vzdycky tam naprudi, ze pak musim sportovat kolem stolu. takze dekuju za vase napady. s pozdravenim Zuza
kila dolů
Autor: Michell (03.05.2011)
Krásný den, chtěla jsem se zeptat, jestli mi může někdo poradit, jak správně cvičit? Mám možnost chodit jen do fitka (z časových důvodů), ale mám pocit, že mi tělo mohutní :-( Potřebuji zhubnout min. 7 kilo a zatím dělám něco špatně. Moc děkuji za odpověd.
Vaše čtenářka Michell
Re: kila dolů
Autor: Superkatty (19.04.2012)
Dobrý večer, pokud chcete zhubnout kila, tak vám pomůže třeba chůze do schodů, běh, rychlá chůze, jízda na rotopedu. Měla byste si i hlídat tep. Pomocí posilovny nezhubnete (kg), protože si vytváříte svaly a svalstvo je těžší než tuk. Tak snad jsem Vám pomohla :-)
Re: Re: kila dolů
Autor: Terezzz (29.04.2012)
V posilovně se samozřejmě zhubnout dá. Jde o to, že je třeba cvičit větší počet opakování s menší zátěží. Opakem - tzn. menším počtem opakování s větší zátěží dochází k budování svalové hmoty. Takže záleží na tom, jakým způsobem budete cvičit. Jinak např. zumba není vhodná na hubnutí, ale spíš na budování fyzičky a výdrže. K hubnutí je třeba dosažení určité tepové frekvence, provozování této aktivity po určitou dobu a hlavně pravidelnost, optimálně třikrát týdně.
Autor: Michal (25.04.2012)
dobrý den,
a co hubnoucí trénink v posilovně? netvrďte že v posilovně se nadá zhubnout :)
Re: Spalovaní - hubnutí
Autor: Bea (09.05.2012)
Jasně, že se v posilce hubne. Větší objem svalové hmoty spůsobí, že vaše tělo bude "spalovat v klidu" víc, než kdyby jste mněl minimum svalů. Svaly potřebují na regeneraci energii, takže opět - čím více svalů, tím větší výdej energie. Při nízké tepové frekvenci (lehký běh, rotoped ...) spalujete ihned po cca 30 minutách, ale svaly moc nerostou a po zbytek dne se více méně ohledně energie ve vašem těle nic neděje. Při pořádném silovém tréningu sice nespalujete hned tuky, ale po zbytek dne určitě ano. Takže nejlepší je cvičení střídat. Moc jsem to zjednodušila.
Autor: Mikayla Tamarová (06.06.2012)
mxdur bvhgnbhgn fzbu dfdgjkdshfiu zdgr uzgfngiudsfzgsd
jůů
Autor: Hanka (07.07.2012)
Ahoj chtěla bych se zeptat kolik kylo zhubnu když každý den budu cvyčit 3-6 hodin (klidně odhadem) diky.
Re: jůů
Autor: Petra Řehořková (18.08.2012)
Takhle dlouhé cvičení každý den povede jen k vyčerpání. Tělo nebude mít možnost regenerace a začne si obráceně šetřit tuky na zlé časy. Optimální pro hubnutí je aerobní aktivita pod správnou tepovou frekvencí 60 minut cca 4x až 5x týdně. Pak jsou výsledky pozvolné, ale trvalé-))
Re: jůů
Autor: Tamara (11.10.2012)
Devce, chodila jsi vubec do skoly? Jak muzes napsat y ve slovech kilo a cvicit. To je tak treti trida zakladni skoly. Myslim, ze vic nez ""kyla"" bys mela resit pravopis. To je ale ostuda.
hubnutí
Autor: alena (19.08.2012)
já jsem opravdu potřebovala zhubnout a díky vám jsem zhubla 15 kilo já vím že to pro někoho není moc ale pro mě to byl zazrak a cítím se skvěle tak za všechno moc děkuji .....PS v bikinach jsem konečně krásna
Re: hubnutí
Autor: Renatka (20.08.2012)
Alenko musím ti říct že 15 kilo je pro spousta lidí velmi hodně a tak ti gratuluju k tvému výtěztvý
tuky
Autor: jakub (20.08.2012)
čauky děvčata možná mě znáte z farmy ale ja mam taky tuky navíc tak prosím help :) :D
posilování
Autor: Elen (18.06.2014)
Tento článek je moc pěkně shrnutý. Myslím, že ho kladně ocení každý příznivec sportu, posilování a cvičení :-). Plánuji si otevřít fitness centrum a zajímají mě názory žen na kruhové trénink. Chodíte na něj rády? S jakými stroji se Vám cvičí nejlépe? A co říkáte na tyto kardiotrenažéry www.novefitness.cz/v… Chci si je tam pořídit. Děkuji za každý názor
Cviky na stehna a zadek
Autor: Miloš Novotný (03.05.2015)
Velmi pěkně napsaný článek na procvičení zadních partií pro ženy
Re: Cviky na stehna a zadek
Autor: Jiří Hoferik (23.09.2015)
Dobrý den ,je mi 70 let potřebovel bych schodit tak 10 kilo mám 115,Děkuji J.H.
Pobyty se cvičením
Autor: Dita (15.06.2016)
Ahoj, prosím vás, zkoušel jste někdo třeba pobyty se cvičením? Každý říká něco jiného, buď že se to nevyplatí, že nalákají na cvičení a při tom se tam cvičí minimálně a někdo je zase spokojený. Tak nevím jestli mám něco takového hledat nebo ne. Říkala jsem si, že by to byla hezká aktivní dovolená. Zkoušel jste to někdo? Děkuji
Re: Pobyty se cvičením
Autor: Bára (20.06.2016)
Záleží na lidech, každému vyhovuje něco jiného.A taky záleží co si vyberou. já jezdím na cvičební pobyty pravidelně a jsem spokojená. Cvičení tam je dost, ubytování i kolektiv lidí nikdy nezklamalo. Jezdím třeba i na týdenní pobyty a je to ta nejlepší dovolená.