Cviky na hubnutí


V tomto článků se podíváme na neúčinější cviky na hubnutí a na to, které aktivity vám pomohou shodit přebytečná kila. V předešlých článcích jsme se zaměřovali spíše na konkrétní cviky na zadek, cviky na záda, cviky na břicho apod. Dnes si řekneme, jak je cvičení spojeno s hubnutím.

Pokud hledáte neúčinější cviky na hubnutí, při který se zbavíte přebytečného tuku na určitých partiích, není to tak úplně jednoduché. Cviky na konkrétní partie sice zpevňují a posilují jednotlivé svaly, to vám ale ještě nezaručí spalování tuku, který se kolem svalů nachází. Pokud chcete hubnout efektivně, jsou nejlepšími cviky na hubnutí aerobní cvičení.

Vybrané cviky na hubnutí

Jak jsme si řekli, nejlepšími cviky na hubnutí jsou různé druhy aerobních cviků. Tady je jejich výčet:

  • Aerobic - Aerobic je kondiční cvičení při hudbě, které je zaměřené na rozvoj oběhové soustavy a na zvýšení úrovně vytrvalosti a výkonnosti.
  • Taebo - Taebo patří k moderním druhům aerobního cvičení. Kombinuje prvky bojových umění s prvky dance aerobicu a baletu.
  • Bodystyling - Bodystyling pomáhá rovnoměrně formovat a zpevňovat postavu.
  • Kick-box aerobik - Kick-box aerobik patří mezi aerobní cvičení, které vychází z bojového umění.
  • BOSU - Druh cvičení na „polomíči“ u kterého se člověk pořádně zapotí a přitom ho cvičení neskutečně baví.
  • ZUMBA - Nový fitness program spojuje cvičení s latinskoamerickými tanci. A je po celém světě čím dál oblíbenější.

I když se nejedná o cviky na hubnutí jako takové, můžete vyzkoušet také například Squash, Badminton nebo indoor cycling.

Jak dlouho a často cvičit

K nejefektivnějšímu spalování dochází při zátěži, kterou nevykonáváte na vaše maximum, ale držíte se kolem 60 až 70% vaší maximální tepové frekvence (tu si přibližně změříte, pokud si od 220 odečtete svůj věk). Z toho vyplývá, že by se váš tep měl pohybovat kolem 125 až 140 úderů za minutu - Na měření tepové frekvence si můžete pořídit jednoduchý sporttester.

Mějte také na paměti, že cviky na hubnutí začínají být účinné až po nějaké době vykonávání cvičení. Vaše tělo nejdříve začne spalovat cukry a až po 20-30 minutách se pustí do vašich tukových zásob. Z toho vyplývá, že při 20 minutovém běhu se sice provětráte, ale jako cvičení za účelem hubnutí bude mít jen pramalý efekt.

Jak cviky na hubnutí kombinovat

Nejlepší je, pokud kombinujete cviky na hubnutí s cviky na posilování jednotlivých partií. Poměr záleží na vás a na tom, zda se chcete raději zaměřit na hubnutí nebo na posilování jednotlivých partií.

Kde cvičit

Pokud hledáte sportovní centrum, kde byste mohli začít cvičit, vyzkoušejte portál Kdesportovat.cz, který vám vyhledá nejbližší fitness centrum.


Byl pro Vás článek užitečný?

  

Diskuze k článku

Chcete sledovat diskuzi ke článku e-mailem?
K článku zatím nejsou žádné komentáře. Chcete-li vložit komentář, klikněte na tlačítko Nový komentář.