Cviky na protažení a uvolnění těla

Stejně jako strečink je toto cvičení výborné na protažení. Je ideální jako rozcvička před nějakým sportem nebo i jen na protažení po ránu nebo jako relax po práci. Tyto cviky jsou zaměřeny na protažení nohou a trupu, hodí se tedy pro všechny, kdo mají například sedavé zaměstnání a potřebují svoje tělo uvolnit.

První cvik

Účinky cviku

Tento cvik je dobrý zejména na nohy a hýžďové svaly. Na závěr si můžete příjemně protáhnout záda.

Provedení cviku

  • Postavte se na podložku, ruce si dejte v bok.
  • Pravou nohu co nejvíce natáhněte dozadu, levou pokrčte.
  • Pravou nohu vraťte do původní polohy.
  • Ze stoje cvik opakujte s levou nohou.
  • Cvičte dvě série po dvaceti zakročeních (deset na levou a deset na pravou nohu).
  • Po deseti cvicích zvedněte ruce do výšky jako modelka a protáhněte si záda.
  • Toto protažení zopakujte také na konci série.
  • Při protahování nezáklánějte hlavu, nahoru se podívejte očima.

Cvik druhý

Účinky cviku

Tento cvik je dobrý na protažení dolních končetin a také pro procvičení rovnováhy těla.

Provedení cviku

  • Postavte se na podložku.
  • Pravou nohu nátahněte za sebe.
  • Pokrčte levé koleno.
  • Pravou nohu ohněte v koleni tak, že se bude koleno dotýkat podložky.
  • Ruce natáhněte za sebe a chodidlo si přitáhněte k tělu. Chvíli v této pozici vydržte.
  • Vraťte se do stoje a cvik zopakujte tentokrát pro druhou nohu.
  • Osmkrát opakujte.

Cvik třetí

Účinky cviku

Tento cvik je vhodný pro protažení celého těla - uvolníte dolní končetiny i záda.

Provedení cviku

  • Posaďte se do sedu rozkročného.
  • Levou nohu pokrčte a tělo natočte do leva.
  • Zkuste natáhnout pravou nohu co nejdál.
  • Na závěr cviku natáhněte obě ruce před sebe.
  • Nejdříve je natáhněte co nejvíc do dálky a potom dlaně položte na zem.
  • Protáhněte si celé tělo, očima se dívejte do země.
  • Ruce i tělo uvolněte.
  • Celý cvik zopakujte i na druhou stranu s natažením levé nohy.

Cvik čtvrtý

Účinky cviku

Tímto cvičením protáhnete svůj trup.

Provedení cviku

  • Posaďte se na podložku, nohy natáhněte před sebe.
  • Pokrčte levou nohu a položte chodidlo vně pravého kolena.
  • Pravou nohu nechte nataženou, můžete ji pokrčit jako modelka, ale s nataženou se vám bude lépe cvičit.
  • Natočte trup doleva, jednou rukou se opřete pokrčenou levou nohu a druhou se opřete za zády o podložku.
  • Snažte se tlačit levé rameno dozadu a pravé dopředu, to znamená, že levou rukou budete tlačit do pokrčeného kolene a pravou do země.
  • Cvik opakujte stejně i na druhou stranu.

Pokud vás tato rozcvička dobře naladila na další cvičení, doporučujeme vám například cviky pilates, cviky na břicho, cviky na záda a posilovací cviky.


Byl pro Vás článek užitečný?

  

Diskuze k článku

Chcete sledovat diskuzi ke článku e-mailem?
komentátor
Autor: Michaela (14.06.2012)
Tento článek je moc hezký, stručný a užitečný ale jedna maličkost .. chtělo by to více cviků alespoň přidejte dva,tři bude to ok.
Re: komentátor
Autor: kokokollop (02.12.2012)
to urcite