Cviky pro těhotné

Pokud patříte mezi ty šťastné, které za chvíli přivedou na svět miminko, můžete vyzkoušet následující cviky pro těhotné.

Rozdýchání se

Důležité je správně, plynule a hluboce dýchat po celou dobu cvičení. Pro správné rozdýchání se před samotným cvičením je vhodné procvičit břišní dýchání.

Jak se rozdýchat

  • Položte se na záda, nohy mírně pokrčte, dlaně si položte na břicho.
  • Hluboce se nosem nadechněte, měla byste cítit, jak se břicho zvedá.
  • Ústy hluboce vydechněte, břicho bude pomalu klesat.

Cviky na vyrovnání bederní páteře

Bederní páteř v době těhotenství velmi trpí a je důležité ji uvolnit a vyrovnat.

Jak správně provést cvik

  • Zůstaňte ležet na zádech s mírně pokrčenými koleny, paty mějte opřené o podložku.
  • Ruce nechte ležet podél těla.
  • Stáhněte břišní a hýžďové svaly tak, abyste podsadila pánev a bederní páteř se přitiskla na podložku.
  • Chvíli vydržte a pomalu povolte.
  • Několikrát opakujte.

Cviky na posílení pánevního dna

  • Svaly pánevního dna budete při porodu velmi potřebovat, je tedy více než moudré si je díky cvičení v těhotenství procvičit. Měla byste je dokonale umět ovládat, aby porod bolel co nejméně.

Jak správně provést cvik

  • Lehněte si na záda, nohy natáhněte, ruce položte volně podél těla.
  • Nohy si zkřižte v kotnících.
  • Nadechněte se a zároveň tlačte k sobě kolena a skotníky a stahujte hyžďové a břišní svaly. V podstatě dělejte to samé, jako kdybyste chtěla přerušit močení.
  • Několikrát opakujte.

Cviky na záda

Sama jistě víte, že pro záda je těhotenství velmi namáhavé a často vás bolí. Pro jejich uvolnění a zpevnění je vhodný následující cvik.

Jak správně provést cvik

  • Klekněte se na podložku a opřete oběma rukama.
  • Dejte si pozor na to, abyste se nepropínala v bedrech, zada musí být rovná!
  • Nadechněte se a natáhněte pravou ruku a levou nohu co nejdál.
  • Ruce i nohy střídejte, vždy natahujte pravou ruku s levou nohou a naopak.
  • Několikrát opakujte.

Cviky proti křečovým žilám

Za křečové žíly může v těhotenství zvětšující se děloha, která svým tlakem brání průtoku krve do noh a zpátky. Abyste zabránila vzniku křečových žil, doporučuje se například spát s podloženýma nohama. Pomůže vám i pochod na místě. Můžete ho ozvláštnit a proložit chůzí po patách, po špičkách nebo například po vnější straně šlapek.

O cvičení v těhotenství obecně se dočtete v článku cvičení pro těhotné


Byl pro Vás článek užitečný?

  

Diskuze k článku

Chcete sledovat diskuzi ke článku e-mailem?
JXFaAuwfSsLORXrv
Autor: Bobs (19.06.2011)
You’ve got it in one. Couldn’t have put it bteetr.
více info
Autor: Baša (27.11.2012)
Tady je zajimave info:
www.modrykonik.cz/di…

Tehotenství a cvičení
cviky pánevního dna
Autor: Agáta (02.05.2014)
Ahoj, snažím se soustředit na cviky pánevního dna, což mě v tomhle článku také zaujalo. Jsem už v 3. trimestru takže už hodně cviků nedělám a ani je nezvládnu :-). Pořídila jsem s teď domů aniball www.aniball.cz/co-je… a snažím se cvičit 30 minut každý den. Pozoruji na sobě, že cvičení s ním je opravdu účinné, ale chtěla jsem se zeptat jestli nevíte ještě o jiných možnostech posilování pánevního dna nebo pomůckách :-)?? Děkuji za odpověď

Hlavní článek: