Dejte si před cvičením šálek kávy. Bude se vám cvičit lépe

Přestože se o kávě všeobecně tvrdí, že je tělu škodlivá a ke zdravému cvičení se nehodí, výzkumy ukázaly, že při cvičení pomáhá tělu výrazně zvýšit výkonnost. Šálek kávy před během dokáže tělo nastartovat tak, že se jeho výkon zlepší i o patnáct procent. Káva se navíc nehodí jen před cvičením, ale i po něm. Unavené svaly se díky ní rychleji zotaví.

Při cvičení samozřejmě nepomáhá jen káva, ale všechny nápoje, které obsahují kofein. O jeho příznivém vlivu na výkonnost si mezi sebou povídají už léta hlavně běžci. Jejich osobní zkušenosti, že se po kávě běhá lépe, se snažilo vyvrátit či potvrdit několik vědeckých týmů. O výsledcích tří studií ze Španělska a Austrálie nedávno informoval americký portál o zdraví Health.com. Ukázalo se, že výkony sportovců, kteří před během či jízdou na kole přijali kofein, se skutečně oproti ostatním zlepšily.

Přestože v hodně amerických filmech můžeme vidět herce při ranním joggingu s kelímkem kávy v ruce, vědci doporučují svůj šálek kafe vypít zhruba hodinu před cvičením, jinak se vliv kofeinu neprojeví. Sportovci však můžou mít lepší pocit i tak, někdo bez kávy svůj den jednoduše začít nedokáže.

Místo kávy můžete vyzkoušet i silný černý čaj, který je výborný i chlazený a ochucený například citronem. Spor pořád panuje v otázce, zda káva dehydruje či ne. Tak či tak se při cvičení musí pít víc vody než obvykle, díky čemuž případné dehydrataci zabráníte.


Byl pro Vás článek užitečný?

  

Diskuze k článku

Chcete sledovat diskuzi ke článku e-mailem?
K článku zatím nejsou žádné komentáře. Chcete-li vložit komentář, klikněte na tlačítko Nový komentář.