Držíte dietu? I tak si můžete pochutnat na grilovaném mase

Pokud milujete letní grilování, ale chtěli jste se ho letos vzdát kvůli štíhlé linii, nemusíte. Grilovat se dá i dietně a zdravě. Chuť přitom zůstává stále výborná, ne-li ještě lepší.

Grilujte co nejméně tučné maso

Aby grilování bylo skutečně zdravé a dietní, připravte si jen libové maso. Na hubnutí jsou ideální kuřecí prsa nebo ryby, tuk z masa však odstraňte i zbytku strávníků, kteří dietu třeba nedrží. Nejškodlivější je, když při grilování do ohně kape z masa tuk. Spalováním tuku totiž vznikají škodlivé látky, které jsou pak teplým vzduchem opět vyneseny na maso.

Kupte si alobalové misky a dřevěné uhlí

Masu škodí i to, když jej plameny přímo olizují. Proto jsou na grilování velmi vhodné například alobalové misky, které vedou teplo, ale zároveň zabraňují, aby tuk odkápaval do ohně. Škodlivé látky vznikají i při hoření dřeva, a proto si rozhodně pořiďte kvalitní dřevěné uhlí.

Nezapomeňte na zeleninu

Aby bylo grilování skutečně dietní, naservírujte si k masu pořádnou porci zeleniny. Ideální je salát s netučnou jogurtovou zálivkou. Na přílohy jako pečené brambory nebo pečivo zapomeňte. Uvidíte, že chutný salát vám bude bohatě stačit. Kupované omáčky jsou však velmi tučné, raději si proto připravte vlastní. Stačí smíchat bílý jogurt s jemně nasekanou bazalkou, prolisovaným česnekem a podle chuti opepřit a osolit. Máte-li rádi rajčata či papriky, můžete je do dresinku klidně nakrájené najemno přidat.

Místo oleje jogurt

I když je maso naložené v marinádě velmi chutné, pokud hubnete, zvolte k úpravě masa jogurt. Krůtí či kuřecí maso díky němu bude ještě křehčí a vy si nemusíte dělat absolutně žádné výčitky kvůli linii. A uvidíte, že si pochutnáte. Bílý jogurt můžete smíchat s libovolným kořením. Použít můžete různé směsy na grilování, bylinky a nebo klidně kari. Záleží skutečně jen na vaší chuti. Pokud vám marináda připadá příliš hustá, nařeďte ji klidně mlékem. Do jogurtové marinády můžete naložit krůtí či kuřecí prsa, ale také kuřecí křidýlka nebo stehna. V tom případě ale pozor na kůži a tuk. Pro hubnutí a zdravé grilování je zaručeně lepší ji před přípravou odkrojit.


Byl pro Vás článek užitečný?

  

Diskuze k článku

Chcete sledovat diskuzi ke článku e-mailem?
K článku zatím nejsou žádné komentáře. Chcete-li vložit komentář, klikněte na tlačítko Nový komentář.