Dynamický strečink

Než se pustíte do silové sportovní aktivity, rozehřejte se během dynamické rozcvičky. Připraví tělo na zátěž a vy tak snížíte riziko zranění a užijete si svůj výkon na maximum.

1. KROUŽENÍ TRUPU S PAŽEMI ZA ZÁDY

Postavte se rozkročmo, zhruba na šíři boku. Spojte ruce za zády, a co nejvíce je oddalte. Ramena tlačte dolu a dozadu. Předkloňte se a následně dělejte kroužky ze strany na stranu. Nohy během cviku nechte propnuté.

2. DŘEP „ŽÁBA"

Udělejte široký dřep. Špičky chodidel nechte mírně do stran a paže jsou vklíněny mezi kolena. Poté natáhněte nohy, ale ruce nechte na zemi. Střídejte dřep s protažením nohou.

3. „STŘECHA"

Z pozice vzporu na rukou zvedejte pánev směrem nahoru a hrudník tlačte směrem k zemi. Všechny končetiny jsou propnuté.

4. CHŮZE SE ZVEDÁNÍM NOHOU

S pomocí rukou zvedejte při chůzi střídavě nohy co nejvíce k hrudníku. Stojící noha je natažená.

5. VZPOR NA RUKOU S VYVĚŠENOU PÁNVÍ

Jděte do pozice vzporu na rukou. Nechte vyvěšenou pánev, ramena musí být zatažena dolu. Pravým ramenem posouváme hrudník doleva a naopak.

6. ROTACE V PŘEDKLONU

Nohy nechte u sebe. Předkloňte se a oběma pažemi uchopte jednu nohu u kotníku a přitáhněte hrudník do strany. Střídejte pravou a levou nohu.

7. ROTACE V PŘEDKLONU S ROZPAŽENÍM

Postavte s nohama doširoka od sebe a předkloňte se. Jednou rukou uchopte protilehlý kotník a druhou ruku veďte za tělo tak, aby byly obě paže v přímce. Rotujte z jedné strany na druhou.

8. VÝPADY S ROTACÍ TRUPU

Jděte do výpadu. Ruce nechte rozpažené a otočte trupem. Rotaci trupu veďte do strany, na které je noha vpředu.

Strečink vám pomůže k rozpohybování a protažení svalu, vazu, šlach a dalších pojivových tkání. Aktivuje kloubní stabilizátory – svaly obepínající dané klouby, zlepšuje nervosvalový přenos (mozek – sval) a termoregulaci i absorpci kyslíku. Počet opakování jednotlivých cviků závisí na ztuhlosti svalu a kloubu anebo typu sportovní aktivity. Minimální počet opakování je 8 až 10x. Během tréninku zhluboka dýchejte a cviky provádějte v lehkém tempu.

Článek vyšel v časopise Dieta 02/2016.


Byl pro Vás článek užitečný?

  

Diskuze k článku

Chcete sledovat diskuzi ke článku e-mailem?
K článku zatím nejsou žádné komentáře. Chcete-li vložit komentář, klikněte na tlačítko Nový komentář.