Fit to Fly


Fit to fly

Neváhej, přijď a jen si nezapomeň fitnessové rukavice. Jinak ti to bude na hrazdě klouzat,“ doporučila mi a já si hned rezervovala první možnou lekci.

Šest skoků a dost

V sále, ve kterém se Jukari cvičí, jsou u stropu připevněné speciální popruhy s několika úchyty, do kterých si každý sám, podle své výšky upevní hrazdu. Tu je možné v průběhu lekce umístit výš či níž, popřípadě ji i úplně vyndat a cvičit s ní jako s posilovací tyčí. Již úvodní rozehřátí a protažení svalů probíhá s hrazdou. Zahrnuje různé kroky z aerobiku, včetně těch do prostoru. Jediný rozdíl je, že se po celou dobu držíte hrazdy. Pak již následuje nácvik jednotlivých kroků, skoků a variací. „V Jukari existuje 6 druhů skoků s různou náročností. Instruktor je může libovolně kombinovat, ale nesmí si vymýšlet další.

Ono to v podstatě ani nejde – všechny další výskoky by již byly pro běžnou klientelu kvůli náročnosti prakticky neproveditelné,“ vysvětluje instruktorka Lucka. Já to mohu jedině potvrdit – už po chvíli jsem zjistila, že akrobatka ze mne hned tak nebude. Ono udržet se na hrazdě, vyskočit a ještě se u toho třeba zatočit nebo roznožit není jen tak.

Zhoupněte se na hrazdě


Fit to fly2

Kromě toho, že Jukari je skutečně velmi zábavná, zajímavá a hlavně skutečně odlišná lekce, dostanete při ní dost zabrat. Možná také zjistíte, že i když léta posilujete ve fitku a zvedáte činky, síla v pažích … no, nic moc. Ono zvednout svoji vlastní váhu a třeba jen chvíli se udržet na hrazdě ve vzduchu není sranda. A právě paže, záda a bříško se na lekcích procvičují nejvíce. Cíleně, ale v podstatě i u každého kroku, skoku nebo cviku, který na hrazdě provádíte.

I když mně samotné se zpočátku zdálo, že cvičíme v relativně pomalém tempu, na konci lekce jsem měla dost a rozhodně jsem nebyla sama. Zpocené a zadýchané jsme byly všechny. A jak mi později v šatně řekla i Lucka, tohle byl jen začátek a úvod do cvičení Jukari. Dále se na lekcích učí celé choreografie plné výskoků, otoček a houpání na hrazdě. Stručně řečeno – pokud vás Jukari chytí, už vás toto cvičení jen tak nepustí. Není to jednoduchá lekce, ale rozhodně stojí za vyzkoušení. Získáte při ní tři v jednom – aerobní a silový trénink a ještě se krásně protáhnete.

5x o Jukari Fit to Fly

* Cvičí se pouze s vlastní vahou.
* Jde o funkční trénink – netrénují se svaly, ale přímo pohyby.
* CORE trénink – posiluje se střed těla (břicho, záda, pánevní dno).
* Trénuje se skákání, správné dopady a odrazy.
* Intervalový trénink – střídá se kardio a silová část.


Byl pro Vás článek užitečný?

  

Diskuze k článku

Chcete sledovat diskuzi ke článku e-mailem?
Autor: Terezka (05.05.2011)
Pěkný den, nalezla jsem na internetu tento nový styl cvičení. Zumba se mi zdá už hodně známá a chtěla bych přijít s něčím novým. Chci se zeptat, jestli se dělají nějaké kurzy pro budoucí lektory a lektorky jukari. Ráda bych zavedla tento nový styl cvičení a zábavy do našeho města. Nebo alespoň nějaký kontakt na někoho, kdo se jukari už zabývá. Děkuji mockrát za odpověď. Terez