Fit za 20 minut

Technologický pokrok je vidět na každém kroku. Včetně cvičení. Běháme na běžeckých pásech, používáme chytré aplikace, na ruce si připevňujeme sporttestery a nyní se technologie zabydluje i v novém druhu tréninku založeném na působení elektřiny na svaly.

OD ASTRONAUTŮ KE SPORTOVCŮM

I když pokusy s metodou elektrické stimulace svalů (EMS) sahají až do 18. století, poprvé byla použita k rehabilitaci astronautů. A za stejným účelem pak byla nasazena u sportovců.
V 90. letech byla vyvinuta nová generace přístrojů EMS, která dokáže stimulovat i hlouběji uložené svaly. A právě tyto přístroje se pak začaly objevovat i v oblasti wellness a fitness. Propadli jim nejen vrcholoví sportovci, ale i lidé, kteří se snaží o pravidelný pohyb a celkový zdravý životní styl a bojují přitom s nedostatkem času. Bez ohledu na věk, pohlaví i předchozí trénovanost.

PÁR AMPÉRŮ, PROSÍM!

Vždy když cvičíte, vaše centrální nervová soustava vysílá elektrické impulzy do svalstva. Metoda EMS je ještě zintenzivní díky speciálnímu přístroji a tréninkovému úboru. Vy jen přijdete do fitka, trenér váš úbor pokropí vodou, vy si ho obléknete, spojíte se kabely s přístrojem a během 20 minut se pár miliampérů postará o to, aby došlo k více než 38 000 svalových stahů, což se rovná přibližně 150násobku intenzity tradičního tréninku. Za těchto 20 minut se stimuluje více než 90 % svalové hmoty těla přes impulzy vysílané současně do devíti svalových skupin.
Zní to neuvěřitelně, ale věřte, že se za 20 minut zapotíte jako nikdy. A ještě i k nim se budete muset propracovat. Když začnete s EMS cvičit, trenér vám zřejmě na začátek doporučí spíš 5–10 minut na jednu lekci a postupně bude přidávat – na délce i síle ampérů.

DOHLED A MOTIVACE

Ničeho se ale nemusíte bát, metoda je bezpečná, navíc budete při každém tréninku cvičit s trenérem, který na základě konzultace a zkušebního tréninku sestaví plán přesně pro vás – od tvarování svalů přes snížení hmotnosti až po odstranění bolesti zad nebo příznaků celulitidy. Pak bude dohlížet, abyste cviky prováděli správně a bezpečně, bude vás motivovat a korigovat. Jedna dvacetiminutovka vás vyjde kolem 400 Kč, ale jednotlivá fitness centra nabízejí i výhodnější nabídky.
Možná se to zdá na první pohled dost, ale když si pak porovnáte investice a čas strávený tradičním tréninkem, zjistíte, že se to vyplatí.

Proč zkusit metodu EMS?

  • * v nesrovnatelně krátké době umožní trénink vysoké intenzity rychlé výsledky
  • * trénujete celé tělo najednou
  • * pomůže dosáhnout optimálního poměru tuků a svalstva v krátké době
  • * posílí svaly pánevního dna
  • * zvýší výkonnost, vytrvalost, dynamiku i rychlost
  • * zmírní příznaky celulitidy
  • * má protistresové účinky
  • * odstraní bolesti v kříži i bolesti zad
  • * cvičíte v příjemném, téměř domácím prostředí
  • * užíváte si individuální přístup trenéra
  • * úbor, ručníky, sprchový gel, voda, iontový nápoj před tréninkem, proteinový nápoj po tréninku, to všechno je zajištěno už přímo v ceně

KDE TO ZKUSIT
LOOK YOUR BEST Korunní 810/104, Praha 10 www.lookyourbest.cz
BODYBODY Plzeňská 16, Praha 5 www.bodybody.cz
SPEED GYM Novovysočanská 934/2c, Praha 9 www.speedgym.cz


Foto autor| Foto: Miha Bodytec

Článek vyšel v časopise Dieta 1/2014.


Byl pro Vás článek užitečný?