Fitness pod vodou

Využijte bazén k plavání, relaxaci, ale i ke zpevnění celého těla. Jak na správné posílení stehen, břišních svalů či stabilizaci páteře, vám poradí trenérka Michaela Kalkantová.

PŘEDKOPÁVÁNÍ

Cvik je vhodný na stabilizaci svalů okolo páteře a posílení svalů na přední i zadní straně stehen. Navíc tímto cvikem zlepšujeme koordinaci těla.

Výchozí pozice je stoj na jedné noze a provádíme předkopávání nejdříve pravou nohou, pak nohy vyměníme.

Tip: Snažte se při provádění cviku zachovat co nejlepší stabilitu. Do pohybu můžete přidat i běžecký pohyb horních končetin pod vodou.

Počet opakování: 30–40x na každou nohu

UNOŽOVÁNÍ

Výchozí pozice je stoj na jedné noze bokem k okraji bazénu. Druhou nohu unožte. Pro větší stabilitu se můžete přidržet okraje bazénu. Prostřídejte obě nohy. Klaďte důraz na celkové zpevnění a stabilitu. Špičky nohy by měly být propnuté.

Tip: Chcete-li zvýšit zátěž a posilovat také zadeček, nekrčte nohu v koleni při pohybu dozadu.

Počet opakování: 20–30x na každou nohu

ROZPAŽOVÁNÍ

Výchozí pozice k posílení ramen a paží je stoj s nohama mírně pokrčenýma a rozkročenýma na šíři ramen. Ruce jsou svěšené podél těla. Poté ruce upažte – dlaně jsou hřbety vzhůru – a následně připažte.

Počet opakování: 20–30x

VÝPAD A PŘEDPAŽOVÁNÍ

Tento cvik, který je zaměřený na zpevnění svalů okolo pletence ramenního (hlavně zde pracuje triceps), vykonáváme pod vodou proti odporu vody. Výchozí pozice je stoj ve výpadu, kdy předpažujeme paže.

Tip: Pokud udržíte napřímené držení těla, zpevníte tímto cvikem zlepšujícím koordinaci těla i core (břišní svaly).

Počet opakování: 25–30x

ZANOŽOVÁNÍ

Cvik vykonáváme na okraji bazénu. Je dobrý na zpevnění svalů na nohou (a to převážně na zadní straně stehna a na lýtku).

Navíc zpevníte hýžďové svaly a střed těla.

Tip: Snažte se udržet co největší stabilitu ve středu těla a neprohýbejte se v bederní části páteře.

Počet opakování: 30–40x

Za umožnění focení děkujeme fitness klubu Holmes Place na Smíchově (www.holmesplace.cz).


Článek vyšel v časopise Dieta 7-8/2015.


Byl pro Vás článek užitečný?

  

Diskuze k článku

Chcete sledovat diskuzi ke článku e-mailem?
K článku zatím nejsou žádné komentáře. Chcete-li vložit komentář, klikněte na tlačítko Nový komentář.