Fitness poradna

Kruhové cvičení

Mám na vás dotaz ohledně půlhodinového kruhového cvičení pro ženy. Pořád přemýšlím, zda to zkusit. Je opravdu možné
zhubnout půlhodinou cvičení? Dana

Zuzana Bičíková říká: Myšlenka kruhového tréninku je hezká a za určitých podmínek rozhodně efektivní, musejí se však dodržovat určité zásady. Vždy se před kruhovým tréninkem lehce zahřejte, asi 10 minut, a protáhněte se. Při posilování by u vás měl vždy být trenér, který vám bude regulovat techniku cvičení a dbát na to, abyste cvičila správně a efektivně. Pokud chcete vyloženě zhubnout, musí být posilovací aktivita doplněna o aerobní aktivitu, takže po skončení půlhodinového kruhového tréninku jděte ještě na kardio. Pokud budete chodit cvičit pravidelně, to znamená minimálně 2–3x týdně, rozhodně se výsledky brzy dostaví.

Tepová frekvence

Koupila jsem si pulsmetr, abych věděla, v jaké tepové zóně se nacházím při jízdě na rotopedu, na kterém jezdím už 2 měsíce. Z hodinové jízdy jsem nejdříve jela 20 minut v první zóně, 35 minut v maximální zóně (asi 80 %) a asi 5 minut ve fitness zóně. Jak jezdit, když kolo používám k hubnutí? Iveta

Zuzana Bičíková říká: Tepová frekvence odpovídá zátěži lidského organismu a při různé intenzitě zátěže tělo vyžaduje různé energetické krytí. Podle toho dělíme TF do několika zón. Regenerační zóna 50–60 % max. TF, na sporttestru se můžete setkat s pojmem Health Zone, kdy je tato intenzita velmi mírná a je spojena spíše s regenerací organismu. Vytrvalostní zóna 60–75 % max. TF, procentuálně spadá ještě do Health Zone a právě při této intenzitě dochází k nejefektivnějšímu spalování tuků.

Dále tzv. Fitness Zone neboli silová zóna je 75–85 % max. TF, kdy je intenzita našeho pohybu již středně těžká až těžká, při této intenzitě zvyšujeme vytrvalost, kondici a trénujeme kardiovaskulární systém, ale odbourávání tuků již rozhodně není tak efektivní. Dále máme výkonnostní zónu 85–100 % max. TF, kdy je intenzita velmi těžká až maximální, dala by se nazvat závodním tempem a rovněž není vhodná pro redukci hmotnosti. Používáte-li tedy kolo jako prostředek na hubnutí, snažte se držet v prvních dvou zónách – regenerační a vytrvalostní.


Byl pro Vás článek užitečný?

  

Diskuze k článku

Chcete sledovat diskuzi ke článku e-mailem?
tepová frekvence
Autor: Rommy1978 (10.09.2011)
Jak mám dlouho cvičit, aby spalování tuků bylo efektivní? Jezdím na elipticalu. Děkuji za odpověď.
www.hubnuti.czechian.net
Autor: centrum hubnuti (03.04.2012)
www.hubnuti.czechian.net
kruhove cviky
Autor: linda (17.07.2012)
dakujem za tipy, ja do kruhoveho cvicenia zaradujem aj brusne svaly, naprikald tuto sadu - www.topdieta.sk/cvik… - s tym ze pravidelne striedam s areobnymi aktivitami
Autor: Fitness shop (19.05.2015)
Zdravím. Začal jsem právě cvičit a hodně mi pomohly fitness doplňky.
běhání
Autor: Petr (15.03.2016)
Kruhový trénink není špatná věc, pokud není moc času. Nicméně kromě něj není špatné zařadit taky běhání. Dá se běhat na určitý čas pouze se upraví náročnost a při správné technice s dobrými běžeckými botami není problém ani s nějakým zdravotním omezením:)
www.mujbeh.cz