Jak dlouho po porodu mohu začít cvičit, s čím vůbec začít?

Minimum pro své tělo můžete začít dělat hned po šestinedělí, kdy je každá žena v rozdílné kondici, a proto začněte s rozvahou.

Bez výjimky však všechny ženy v tomto období potřebují primárně posílit svaly pánevního dna a navrátit funkčnost svalům břišním, na to se soustřeďte nejdříve. Zaměřte se také na posílení zadních svalů deltových, mezilopatkových svalů a oproti tomu protahujte svaly předních deltů, prsní svaly a bederní část zad, která je obzvláště v tomto období přetížená.

Samozřejmě je potřeba do práce zapojit i svaly hýžďové a svaly dolních končetin, proto sežeňte vhodnou obuv a zpočátku vyrážejte na časté procházky, pozvolna tempo stupňujte. Lekce typu zumba, aerobik, stepy atd. nechte ještě chvíli stranou.

Důležité je své tělo vnímat a reagovat na jeho signály. Pokud to se zátěží přeženete, může se to například projevit zvýšeným krvácením, čehož se nelekejte, ale propříště víte, že musíte ubrat a být ke svému tělu trpělivá. Navíc cvičit po porodu na sílu se může projevit také ve špatné kvalitě mléka a později i ve ztrátě mléka. Takže to po porodu rozhodně se cvičením ani hubnutím nepřehánějte.


Článek je z kampaně Hubneme do plavek



Byl pro Vás článek užitečný?

  

Diskuze k článku

Chcete sledovat diskuzi ke článku e-mailem?
K článku zatím nejsou žádné komentáře. Chcete-li vložit komentář, klikněte na tlačítko Nový komentář.