Jak mám začít cvičit?

Jednoduše. Nejlepší je moc nad tím nepřemýšlet. Jakmile dostanete ten správný impulz, při kterém si řeknete „je načase začít se sebou něco dělat“, využijte momentálního nasazení a vyrazte.

S sebou vezměte sportovní oblečení, ve kterém se budete cítit pohodlně, nezapomeňte na kvalitní obuv odpovídající zvolenému sportu a láhev s pitím, nelépe vodou. Předtím než se pustíte do cvičení, pečlivě zvažte své cíle. Je velice důležité mít cíl a motivaci – byť by měl být cíl malý nebo velký, stanovte si ho, požene vás dopředu, a pokud opravdu budete chtít, jste mu blízko, na dosah. Dejte si cíle krátkodobé i dlouhodobé a pokaždé, když jich dosáhnete, se odměňujte.

Cíle mohou být různé:

Ty, které se projeví fyzicky (ty, které můžeme vidět)

* Redukce hmotnosti
* Tvarování, formování postavy
* Zlepšení kondice a fyzičky
* Nárůst svalové hmoty
* Zlepšení výkonu při sportu, sportovní hře
* Zlepšení zdravotního stavu

A ty, které se projeví na psychice (ty, které si uvědomíme)

* Zvýšení vitality
* Redukce stresu
* Zvýšení životní energie
* Zvýšení odolnosti organismu
* Zlepšení vůle
* Zlepšení sebevědomí, „já to dokážu“
* Větší ctižádostivost, „překonávám sám sebe“
* Zvýšení chuti k jídlu
* Zdravá životospráva

Druh a výběr cvičení by měly potom korespondovat s naším cílem. K tomu, abychom se sebou začali něco dělat, nás většinou dožene náš fyzický vzhled či stav. Potřebuju zhubnout, nachystat se na plážovou sezonu, chci se líbit, uběhnout půlmaraton, přibrat svalovou hmotu, narovnat si záda, zbavit se bolesti kolene a další a další podněty, jež nás přinutí k pohybu. Nesmíme však zapomenout na to, že to, jak vypadáme navenek, je zrcadlem našeho vnitřního já a toho, jak se ve svém těle cítíme. Nestačí tedy jenom bezmyšlenkovitě jít za vidinou „perfektní postavy“, je třeba pečovat i o rozvoj osobnosti, ducha. Proto doporučuji kombinovat čtyři typy pohybových aktivit.

a) Lekce jako jóga, pilates, taj-či, balantes člověka zklidní a donutí vnímat své tělo. b) Kardio aktivitami budeme zvyšovat kondici.

c) Při posilovacích cvičeních budeme budovat svalovou hmotu a formovat postavu.

d) V neposlední řadě dělejme něco, co nás opravdu baví a u čeho se absolutně odreagujeme. Každý tyto pocity zažívá po jiném sportu, u někoho to jsou raketové či míčové sporty, tanec, spinning, zumba, bojové sporty aj.

Zkuste si vytvořit týdenní rozvrh, ve kterém budou všechny tyto čtyři druhy pohybu obsaženy. To znamená 4x týdně trénink. Sami potom nejlépe poznáte, co vašemu tělu nejvíce prospívá, a tomu se potom věnujte nadále.


Článek je z kampaně Hubneme do plavek



Byl pro Vás článek užitečný?

  

Diskuze k článku

Chcete sledovat diskuzi ke článku e-mailem?
K článku zatím nejsou žádné komentáře. Chcete-li vložit komentář, klikněte na tlačítko Nový komentář.