Je lepší cvičit ráno, nebo večer?

Zkuste vybrat denní dobu tréninku podle druhu cvičení, na které se v daný den chystáte.

Ranní cvičení má výhodu v tom, že je to výborný start do dne a během následujících hodin potom máte větší množství energie, a dokonce se někde uvádí, že i optimismu.

Naopak večer by se už měl organismus spíše zklidňovat, kdežto dynamickým cvičením se tělo nabudí, a tak se někdy stává, že ti, kteří chodí cvičit hodně pozdě a volí dynamické formy cvičení, mají mnohdy problémy s usínáním. Pokud je pro vás přesto večerní cvičení z nějakého důvodu příjemnější, zvolte spíše cvičení mírné intenzity či pomalejší formy – dobrá je jóga, pilates, lehké kardio... Těmito druhy cvičení si odpočinete, budete relaxovat.

Co se týká jídla, rozhodně necvičte hladoví! Ráno si udělejte čas aspoň na malou snídani, například müsli, ze kterého budete čerpat energii během tréninku. Večer platí to samé, před cvičením si dopřejte lehkou svačinku a ani po tréninku byste neměli chodit spát bez doplnění energie. Většinou se nám po příchodu domů již nechce vařit a někdo by mohl namítnout, že tři hodiny od jídla, aby mu vytrávilo, zkrátka nevydrží. V takovém případě volte jednoduchou a lehkou večeři, salát, rizoto apod.


Článek je z kampaně Hubneme do plavek



Byl pro Vás článek užitečný?

  

Diskuze k článku

Chcete sledovat diskuzi ke článku e-mailem?
K článku zatím nejsou žádné komentáře. Chcete-li vložit komentář, klikněte na tlačítko Nový komentář.