Je zumba vhodná zátěž na hubnutí?

Vše má vždy rub a líc a u zumby to platí dvojnásob. Zumbě dávám zelenou ze dvou důvodů:

První je fakt, že zumba vytáhla do tělocvičen a sálů neskutečně velké množství žen, a to i těch, které už téměř zapomněly, že existuje i jiný pohyb než jen okolo rodiny. Cvičí se všude, ve velkých městech i na vesnicích, a tam tomu fandím obzvláště.

Druhým báječným benefitem zumby je, že umí ženy rozzářit, rozesmát a naplnit je pocitem štěstí. Nikdy není v šatně slyšet smích a radostné ovace tolik jako po skončení této hodiny. Samozřejmě také záleží na kvalitě instruktora.

Obrácená strana mince je však fakt, že zumba není ideální na redukci hmotnosti, jelikož se během ní pohybujete ve velké intenzitě a tepová frekvence dosahuje vysokých hodnot, při kterých nebudete pálit tuk. Zumbu rozhodně nedoporučuji ženám, které mají problémy s pohybovým aparátem, ať to jsou bolesti zad, problémy s kotníky, koleny, kyčlemi či rameny, tento pohyb není pro ně a doporučuji volit jinou pohybovou aktivitu, která bude více zaměřena na zdravotní hledisko.

Takže jestliže chcete zhubnout, zumby se vzdávat nemusíte, ale je potřeba najít ještě jinou pohybovou aktivitu, která bude efektivnější na redukci hmotnosti (chůze, nordic walking, rotoped, plavání, jogging, běžky atd. + doplnit o posilování středu těla).


Článek je z kampaně Hubneme do plavek



Byl pro Vás článek užitečný?

  

Diskuze k článku

Chcete sledovat diskuzi ke článku e-mailem?
K článku zatím nejsou žádné komentáře. Chcete-li vložit komentář, klikněte na tlačítko Nový komentář.