Jóga cviky 2

Jóga patří mezi nejoblíbenější cvičení v oblasti Body&Mind, proto jsme pro vás připravili pokračování tipů na cviky. Pokud jste si už vyzkoušeli asány ze článku Jóga cviky, určitě oceníte i další pokračování. Tentokrát jsme si pro vás nachystali 6 asán - lotusový květ, pada hastasána, pluh, volavka a holub I a holub II. Ze cviků si můžete libovolně sestavovat vlastní sestavy podle chuti a vlastních potřeb.

Asána Lotusový květ

Jiné názvy: Padmasana, Lotus Pose

Účinky tohoto cviku

Padmasana je asána, která je vhodná pro meditaci. Kromě toho je výborná na prevenci proti revmatismu a posílení nervů a svalů nohou - především stehen.

Jak správně provést cvik

  • Posaďte se na podložku, narovnejte záda a pravou nohu ohněte v koleni a přitáhněte ji k tělu.
  • Položte chodidlo co nejvýše na stehno tak, aby směřovalo směrem nahoru.
  • Uchopte levou nohu a dejte symetricky přes pravou tak, aby chodidlo zůstalo na pravém stehně.
  • Položte dlaně na chodidla.
  • Ujistěte se, že vaše záda krk a hlava jsou v jedné linii. Obě stehna i kolena tlačte k podlaze.
  • Setrvejte v pozici.

Pada Hastasána

Jiné názvy: Padahastasana, Jackknife Pose

Účinky tohoto cviku

Tato asána pomáhá pročistit mysl a je vhodná pro meditaci. Pomáhá také při protažení stehen a lýtek.

Jak správně provést cvik

  • Stoupněte si na podložku, pomalu se začněte předklánět.
  • Tlačte kostrč směrem vzhůru.
  • Čelo přitahujte ke kolenům.
  • Pokuste se položit ruce na zem (nebo alespoň co nejníž).
  • Setrvejte v pozici.

Asána Pluh

Jiné názvy: Halasana, Plow Pose

Účinky tohoto cviku

I tato asána je vhodná pro meditaci. Navíc stimuluje orgány v dutině břišní a protahuje ramena a páteř. Pomáhá odbourávat stres a oddaluje také symptomy menopauzy.

Jak správně provést cvik

  • Lehněte si na záda na podložku, ruce nechte volně ležet podél těla.
  • Dejte nohy za hlavu tak, abyste se špičkami dotýkali podložky.
  • Snažte se držet hrudník co nejblíže k zemi, ruce jsou nataženy ve stejném směru jako na začátku.
  • Položte kolena vedla hlavy a spojte ruce.
  • Setrvejte v pozici.

Asána Volavka

Jiné názvy: Krounchasana, Heron Pose

Účinky tohoto cviku

Vhodné pro protažení svalů na nohách. Tato asána také stimuluje orgány v dutině břišní a srdce.

Jak správně provést cvik

  • Posaďte se na podložku a pokrčte a přitáhněte pravou nohu k tělu.
  • Pravou rukou se zapřete za zády.
  • Uchopte levou nohu a narovnanou ji pomalu zvedejte.
  • Levou rukou držte levé chodidlo.
  • Tlačte jí proti levé noze z vnitřní strany.
  • Dejte si pozor, abyste měli stále narovnaná záda.
  • Setrvejte v pozici alespoň 30 sekund a ten stejný cvik proveďte i na druhou stranu.

Asány Holub I a Holub II

Jiné názvy: Eka Pada Rajakapotasana, One-legged King Pigeon Pose

Účinky tohoto cviku

Tato asána protahuje stehna, břišní svaly, hruď, ramena a krk. Pomáhá stimulovat orgány dutiny břišní.

Jak správně provést cvik

    Klekněte si na podložku a opřete se tak, abyste byli na všech čtyřech. Dosedněte na paty a pravou nohu pokrčte před tělo. Levou nohu pomalu natahujte dozadu, opřete ji o nárt. Ruce jemně pomáhají držet stabilitu.

  • Dbejte na to, abyste měli rovná záda.
  • Setrvejte v pozici a stejný cvik proveďte i na druhou stranu.

Pokročilejší varianta

  • Pokud jste již pokročilejší můžete variantu doplnit o těžší prvek.
  • Nataženou nohu ohněte v koleni a přitáhněte ji oběma rukama.
  • Zakloňte hlavu a prohněte záda.
  • Setrvejte v pozici a opakujte i na druhou stranu.

Pokud si chcete zacvičit s ostatními v kurzu, můžete si na stránkách Kdesportovat.cz najít, kde se cvičí jóga v Praze, jóga v Brně, nebo jóga v Ostravě.

Další články k tématu


Byl pro Vás článek užitečný?

  

Diskuze k článku

Chcete sledovat diskuzi ke článku e-mailem?
K článku zatím nejsou žádné komentáře. Chcete-li vložit komentář, klikněte na tlačítko Nový komentář.

Hlavní článek: