Jóga cviky 2

Jóga patří mezi nejoblíbenější cvičení v oblasti Body&Mind, proto jsme pro vás připravili pokračování tipů na cviky. Pokud jste si už vyzkoušeli asány ze článku Jóga cviky, určitě oceníte i další pokračování. Tentokrát jsme si pro vás nachystali 6 asán - lotusový květ, pada hastasána, pluh, volavka a holub I a holub II. Ze cviků si můžete libovolně sestavovat vlastní sestavy podle chuti a vlastních potřeb.

Asána Lotusový květ

Jiné názvy: Padmasana, Lotus Pose

Účinky tohoto cviku

Padmasana je asána, která je vhodná pro meditaci. Kromě toho je výborná na prevenci proti revmatismu a posílení nervů a svalů nohou - především stehen.

Jak správně provést cvik

  • Posaďte se na podložku, narovnejte záda a pravou nohu ohněte v koleni a přitáhněte ji k tělu.
  • Položte chodidlo co nejvýše na stehno tak, aby směřovalo směrem nahoru.
  • Uchopte levou nohu a dejte symetricky přes pravou tak, aby chodidlo zůstalo na pravém stehně.
  • Položte dlaně na chodidla.
  • Ujistěte se, že vaše záda krk a hlava jsou v jedné linii. Obě stehna i kolena tlačte k podlaze.
  • Setrvejte v pozici.

Pada Hastasána

Jiné názvy: Padahastasana, Jackknife Pose

Účinky tohoto cviku

Tato asána pomáhá pročistit mysl a je vhodná pro meditaci. Pomáhá také při protažení stehen a lýtek.

Jak správně provést cvik

  • Stoupněte si na podložku, pomalu se začněte předklánět.
  • Tlačte kostrč směrem vzhůru.
  • Čelo přitahujte ke kolenům.
  • Pokuste se položit ruce na zem (nebo alespoň co nejníž).
  • Setrvejte v pozici.

Asána Pluh

Jiné názvy: Halasana, Plow Pose

Účinky tohoto cviku

I tato asána je vhodná pro meditaci. Navíc stimuluje orgány v dutině břišní a protahuje ramena a páteř. Pomáhá odbourávat stres a oddaluje také symptomy menopauzy.

Jak správně provést cvik

  • Lehněte si na záda na podložku, ruce nechte volně ležet podél těla.
  • Dejte nohy za hlavu tak, abyste se špičkami dotýkali podložky.
  • Snažte se držet hrudník co nejblíže k zemi, ruce jsou nataženy ve stejném směru jako na začátku.
  • Položte kolena vedla hlavy a spojte ruce.
  • Setrvejte v pozici.

Asána Volavka

Jiné názvy: Krounchasana, Heron Pose

Účinky tohoto cviku

Vhodné pro protažení svalů na nohách. Tato asána také stimuluje orgány v dutině břišní a srdce.

Jak správně provést cvik

  • Posaďte se na podložku a pokrčte a přitáhněte pravou nohu k tělu.
  • Pravou rukou se zapřete za zády.
  • Uchopte levou nohu a narovnanou ji pomalu zvedejte.
  • Levou rukou držte levé chodidlo.
  • Tlačte jí proti levé noze z vnitřní strany.
  • Dejte si pozor, abyste měli stále narovnaná záda.
  • Setrvejte v pozici alespoň 30 sekund a ten stejný cvik proveďte i na druhou stranu.

Asány Holub I a Holub II

Jiné názvy: Eka Pada Rajakapotasana, One-legged King Pigeon Pose

Účinky tohoto cviku

Tato asána protahuje stehna, břišní svaly, hruď, ramena a krk. Pomáhá stimulovat orgány dutiny břišní.

Jak správně provést cvik

    Klekněte si na podložku a opřete se tak, abyste byli na všech čtyřech. Dosedněte na paty a pravou nohu pokrčte před tělo. Levou nohu pomalu natahujte dozadu, opřete ji o nárt. Ruce jemně pomáhají držet stabilitu.

  • Dbejte na to, abyste měli rovná záda.
  • Setrvejte v pozici a stejný cvik proveďte i na druhou stranu.

Pokročilejší varianta

  • Pokud jste již pokročilejší můžete variantu doplnit o těžší prvek.
  • Nataženou nohu ohněte v koleni a přitáhněte ji oběma rukama.
  • Zakloňte hlavu a prohněte záda.
  • Setrvejte v pozici a opakujte i na druhou stranu.

Pokud si chcete zacvičit s ostatními v kurzu, můžete si na stránkách Kdesportovat.cz najít, kde se cvičí jóga v Praze, jóga v Brně, nebo jóga v Ostravě.

Další články k tématu


Byl pro Vás článek užitečný?

  

Diskuze k článku

Chcete sledovat diskuzi ke článku e-mailem?
Joga ma baví
Autor: silva (04.11.2008)
Ahoj všetci!!!
Joga je veľmi dobré cvičenie. Prednedávnom som nevedela položiť hlavu na koleno a teraz to zvládnem aj s oboma kolenami naraz(keď mám spolu nohy). A to stačilo pár hodí jogy každý deň.
Re: Joga ma baví
Autor: Janča (06.01.2009)
Ahoj Silvo, mě taky jóga baví, ale cviky z téhle série ještě úplně všechny nezvládám (hlavně ten poslední). Snad to brzo povolí :-)
Autor: lenka (08.07.2009)
ahojky me joga moc bavi jsem teprve na zacatku,ale doufam,ze se to vsechno naucim.
Chválím jogu
Autor: Jura (15.03.2010)
Vážení mám 53 let a jogu cvičím od 22 let,seznámil Mě s ní
profesor Mlynský z Ostravy.Děkuji jemu že jsem začal tuhle věc cvičit,hodně mě pomohla v životě a při trénincích v bojovém umění.Doporučuji všem-Děkuji Jura
Autor: Martin (19.10.2011)
Jogu jsem zacal cvicit, jelikoz je venku srasne zatazeno, tak se tam moc veci neda už delat, tak jsem zacal s jogou. Je dobra, pomohla mi se spankem a lepsi soustredenim, kazdopadne ji doporucuji.......
Autor: anonym (19.05.2013)
Joga mě baví, protože uklidňuje.

Hlavní článek: