Jóga v kanceláři

Zacvičte si přímo u pracovního stolu a ulevte tak ztuhlé šíji, protáhněte záda a zažeňte bolesti hlavy.

Aktivujte čelistní kloub

oložte si prst na bradu. Ústa nechte mírně pootevřená a uvolněná. Pohybujte čelistí ze strany na stranu. Totéž zkuste i se zavřenými ústy. Opakujte vždy, když zatínáte zuby nebo máte ztuhlou čelist.

Tip: Office jóga nabízí cestu, jak uvolnit ztuhlé svaly přímo v kanceláři. Lektorky s dlouholetou praxí naučí zaměstnance protahovací cviky s jógovými prvky i dechové a relaxační techniky.

Posilujte krk

Sedněte si na kraj židle. Nohy roztáhněte na šíři pánve a pevně zafixujte nohy do podlahy. Narovnejte záda tak, že stáhnete lopatky k sobě a dolů. Přiložte pravou ruku na pravou stranu hlavy k uchu a tlačte současně rukou do hlavy a hlavou do ruky. Hlavou nesmíte pohnout. Vydržte s dlouhým nádechem a s výdechem uvolněte. Zopakujte 3x a vystřídejte strany.

Předejděte syndromu karpálního tunelu

Spojte dlaně před hrudníkem a pokuste se je dát celou plochou na sebe. Pak sjíždějte před tělem pomalu s dlaněmi směrem dolů, až k pupíku. Ruce by se neměly rozpojit. Vydržte několik nádechů a pak uvolněte.

Zapojte ramena a mezižeberní svaly

Sedněte si na kraj židle. Vyrovnejte záda a pravou ruku si dejte seshora za hlavu tak, aby dlaň směřovala mezi lopatky. Levou ruku veďte zespod a pokuste se spojit ruce u lopatek. Můžete si pomoci kancelářskou propiskou nebo pravítkem. Pozici 5x prodýchejte a vyměňte strany.

Ulevte zádům

Posaďte se celou plochou hýždí na židli. Nohy se dotýkají země. Opřete se zády o opěradlo, stáhněte lopatky dolů a vyneste paže s nádechem vzhůru, až za sebe. Pozor, bedra se nesmí prohýbat. Bradu směřujte k hrudníku. Alespoň 5x zhluboka prodýchejte a s výdechem uvolněte.

Protáhněte třísla

Posaďte se ze strany na okraj pracovní židle tak, že dáte levé stehno na šířku sedačky a koleno ohnete přes okraj židle. Pravou nohu spusťte dolů tak, abyste cítili protažení třísla. Tělo by mělo tvořit pravé úhly jak v tříslech, tak v kolenou. Spodní noha se může opírat o špičku, v případě nižší židle o nárt. Prodýchejte 5x a vyměňte strany.

Rozhýbejte nohy

Sundejte si na chvíli boty a zkuste uchopit do chodidla malý míček nebo kamínek. Patou se opřete o zem a projeďte místa pod prstními klouby ze strany na stranu. Nebo zkuste jet míčkem vertikálně, po prstních kostech od paty ke špičce a naopak. Můžete tak promasírovat také plosky nohou.


Článek vyšel v časopise Dieta.


Byl pro Vás článek užitečný?

  

Diskuze k článku

Chcete sledovat diskuzi ke článku e-mailem?
K článku zatím nejsou žádné komentáře. Chcete-li vložit komentář, klikněte na tlačítko Nový komentář.