Jogalates

Jogalates (nebo i Yogalates) je nový cvičební styl, který kombinuje tisíciletími prověřenou jógu a desetiletí oblíbený Pilates. Jogalates se zaměřuje na posílení středu těla, zlepšení stability bederní páteře a dosažení pružného, ale zároveň silného těla.

Jak se Jogalates cvičí?

Cvičí se jak vleže na zemi, v kleku, tak v různých sedech i ve stoji. Sled cviků kombinuje Pilates sestavu s ásánami a principy jógy. Používají se i pomůcky, které provedení cviků někdy ulehčí a někdy pekelně ztíží (např. theraband nebo míče). Obtížnost cviků roste s tím, jak pečlivě cvičící vnímá jemné nuance cviku. Zdánlivě stejný pohyb může být velmi snadný, nebo naopak velmi namáhavý.

Jogalates je cílem zapojit hluboké vrstvy svalů, které se hůře ovládají vůlí a které má civilizovaný člověk úspěšně „zakrnělé“. Primárně zde není cíl dosáhnout dokonalé formy těla, ale tím, jak se pohybový aparát pravidelným cvičením dostává do zdravého stavu, projevuje se to i na formě postavy, vyrýsuje se pas, zpevní zadek, atd.

Principy Jogalates

Stěžejním mottem cvičení Jogalates je pozornost k vlastnímu tělu. Během provádění cviku vnímáme, jak se cítí a co se v něm děje. Nepácháme na něm násilí, nevnucujeme mu pohyby, které třeba ještě nezvládne, ale zároveň nenecháváme své lenivé svaly zahálet. Principem je narovnání, napřímení páteře, které provází uvolnění jednostrannou námahou stažených svalů. Správně vedený dech efekty jednotlivých cviků umocní.

Jogalates je cvičení pro toho, kdo chce ke svému tělu přistoupit opravdu „z hloubky“.

Další články k tématu


Byl pro Vás článek užitečný?

  

Diskuze k článku

Chcete sledovat diskuzi ke článku e-mailem?
K článku zatím nejsou žádné komentáře. Chcete-li vložit komentář, klikněte na tlačítko Nový komentář.