Kalanetika

Kalanetika byla dříve velmi vyhledávanou aktivitou, v dnešní době ji trochu zastiňují jiné druhy cvičení jako aerobic, pilates či power jóga, nicméně stále patří mezi oblíbené sporty a můžeme se s ní setkat v různých úpravách a pod jinými názvy (například slow body – pomalé tělo). Kalanetika je sportem, který je založen na posilování ve statických polohách. Jeden cvik se skládá z malých plynulých pohybů, které mnohokrát opakujeme. Cviky většinou nejsou těžké, vyžaduje se ale jejich precizní provedení.

Hodina kalanetiky se skládá z úvodního uvolnění a strečinku, který trvá přibližně 15 minut, následuje samotné formování postavy a na závěr se provádí relaxace. Kalanetika může být také doplněna o rehabilitační cviky.

Cvičení je založené na svalovém stahování a protahování zároveň, tímto způsobem se svaly posilují a zvýší se tak pružnost celého těla. Kalanetika se může cvičit s hudbou či bez ní, pokud si vyberete cvičení s hudbou, je lepší hudba spíše pomalejší, relaxační, aby vás zbytečně nenutila dělat rytmické neúčelné pohyby. Pro tento typ cvičení je nutné, abyste se ve skupině nesrovnávali s ostatními a cvičili vlastním tempem.

Kdo může kalanetiku cvičit

Kalanetika je přínosná pro všechny věkové skupiny, pro muže i ženy. S cvičením není nutné přestat ani v těhotenství, kdy kalanetika může pomoci zpevňovat svaly, které usnadňují porod. Vhodnější je ale speciální kalanetika pro těhotné a samozřejmostí je konzultace s lékařem, který určí, zda a případně od kdy žena může cvičit. Kalanetika také neobsahuje poskoky ani náročnou choreografii, je proto vhodná i pro méně zdatné zájemce či seniory.

Na co je kalanetika dobrá

Kalanetika je vynikající cvičení pro zpevnění těla, hubnutí a také pro ty, kteří mají problémy se zády. Zaměřuje se na celé tělo a vytvarovat tak můžete i problematické partie, na které byste se při jiném cvičení nemohli zaměřit. Cvičením se nejen výborně uvolníte, zpevníte si celou postavu a naučíte se vnímat vlastní tělo, kalanetika vám také dodá potřebnou energii a chuť do života.

Co je pro cvičení kalanetiky potřeba

Cvičit kalanetiku je poměrně nenáročné. Většinou se nepoužívají žádné speciální náčiní, nutnou součástí cvičení je podložka a pohodlné volnější oblečení.

Kam jít cvičit kalanetiku

Pokud nemáte svoje oblíbené sportcentrum, kam chodíte cvičit, můžete si vybrat z následujícího seznamu:

Pro vyhledání kurzů v dalších městech využijte formulář pod článkem.


Byl pro Vás článek užitečný?

  

Diskuze k článku

Chcete sledovat diskuzi ke článku e-mailem?
To není pravda
Autor: Šárka (10.05.2009)
Není pravda,že se kalanetika může cvičit i v těhotenství.Později ano,ale v prvních třech měsících v žádném případě!!!
Re: To není pravda
Autor: Bára - www.ocviceni.cz (12.05.2009)
Kalanetika se v těhotenství cvičit může, ale máte pravdu, že informace v článku mohla být kvůli stručnosti pro někoho trochu matoucí. Děkujeme za upozornění, informaci o kalanetice pro těhotné jsme rozšířili.
Re: Re: To není pravda
Autor: Bo (02.12.2009)
cvičím kalanetiku už několik let, teď jsem těhotná a ráda bych věděla, které cviky mám z hodinového programu vynechat, mohla by jste mi poradit? děkuji
Re: Re: Re: To není pravda
Autor: PetrM (23.03.2010)
To se prosím raději poraďte se svým lékařem.
Re: To není pravda
Autor: Alena (20.04.2012)
Ani po 3. měsíci ne, v žádným případě. Těhotný nemají posilovat břicho. Mají se naučit zpevnit svaly a stejně tak je povolovat, ale posilovat, natož pak podle principu kalanetiky, ani omylem
Hladam DVD kalanetika
Autor: Nina (01.08.2010)
Ahoj baby :-) Hladam dvd kalanetika s lenkou malou, neviete mi niekto poradit???
kalanetika
Autor: igor (29.08.2010)
kalanetika je super, trochu jí konkuruje pilates, myslím, že se dá obojí propojit... Je to sport, kdy nemusíte ani tolik doplňovat jídelníček o potravinové doplňky apod. Ale třeba vitamíny od farmaxu se hodí vždy.
Autor: Aneta (30.12.2010)
Ahoj, tady odkaz na nový web se zajímavými slevami až 90% na sportovní aktivity (www.sportmart.cz ). Omlouvám se za "komerční příspěvek", ale jako sportovci tam možná najdete právě to, co hledáte. Díky
kalanetika
Autor: dibalova@seznam.cz (03.03.2011)
jak často se muže kalanetika cvičit
Re: kalanetika
Autor: Jitulka (08.06.2011)
Klidne kazdy den
kalanetika
Autor: Jeny (20.10.2011)
ahoj jsem od 16 let nemocná mám roztroušenou sklerósu jsem často moc unavená a tak na pohyb nemám náladu dnes je mi 30 let a za tu dobu jsem dost přibrala vážím při výšce 159 74 kg což vypadám jako koule ale jediné co mě tolik neunaví je kalanetika jsem doma v invalidním důchodu již 8 let a já cvičím kalanetiku několikrát během dne po intervalech asi tak 10 minut 4 krát denně jsem zvědavá jestli zhubnu doporučuji tuto variantu lidem kteří z jakého koliv důvodu nemohou cvičit a opravdu to funguje je skvělá pěkný den Jeny
Lépe čtěte
Autor: Lucie (08.02.2012)
To Šárka - pokud by jste lépe četla, ušetřila by jste si komentář :)))

S cvičením není nutné přestat ani v těhotenství, kdy kalanetika může pomoci zpevňovat svaly, které usnadňují porod. Vhodnější je ale speciální kalanetika pro těhotné a samozřejmostí je konzultace s lékařem, který určí, zda a případně od kdy žena může cvičit

Předchozí Další
VIDEO (18+): Stud a zábrany stranou. Takhle řádí nahé snowboardistky!

VIDEO (18+): Stud a zábrany stranou. Takhle řádí nahé snowboardistky!

Horoskop na listopad 2014

Horoskop na listopad 2014

Dýně z pánve

Dýně z pánve

Nastupuje nová Evropská komise pod vedením Lucemburčana Junckera

Nastupuje nová Evropská komise pod vedením Lucemburčana Junckera

11 hráčů, které kluby NHL před 4 lety nepustily na MS juniorů. Byli moc dobří

11 hráčů, které kluby NHL před 4 lety nepustily na MS juniorů. Byli moc dobří

Zapoj se do soutěže o více než 200 výher!

Stačí odpovědět na jednoduchou soutěžní otázku.

Chci Soutěžit