Kalanetika

Kalanetika byla dříve velmi vyhledávanou aktivitou, v dnešní době ji trochu zastiňují jiné druhy cvičení jako aerobic, pilates či power jóga, nicméně stále patří mezi oblíbené sporty a můžeme se s ní setkat v různých úpravách a pod jinými názvy (například slow body – pomalé tělo). Kalanetika je sportem, který je založen na posilování ve statických polohách. Jeden cvik se skládá z malých plynulých pohybů, které mnohokrát opakujeme. Cviky většinou nejsou těžké, vyžaduje se ale jejich precizní provedení.

Hodina kalanetiky se skládá z úvodního uvolnění a strečinku, který trvá přibližně 15 minut, následuje samotné formování postavy a na závěr se provádí relaxace. Kalanetika může být také doplněna o rehabilitační cviky.

Cvičení je založené na svalovém stahování a protahování zároveň, tímto způsobem se svaly posilují a zvýší se tak pružnost celého těla. Kalanetika se může cvičit s hudbou či bez ní, pokud si vyberete cvičení s hudbou, je lepší hudba spíše pomalejší, relaxační, aby vás zbytečně nenutila dělat rytmické neúčelné pohyby. Pro tento typ cvičení je nutné, abyste se ve skupině nesrovnávali s ostatními a cvičili vlastním tempem.

Kdo může kalanetiku cvičit

Kalanetika je přínosná pro všechny věkové skupiny, pro muže i ženy. S cvičením není nutné přestat ani v těhotenství, kdy kalanetika může pomoci zpevňovat svaly, které usnadňují porod. Vhodnější je ale speciální kalanetika pro těhotné a samozřejmostí je konzultace s lékařem, který určí, zda a případně od kdy žena může cvičit. Kalanetika také neobsahuje poskoky ani náročnou choreografii, je proto vhodná i pro méně zdatné zájemce či seniory.

Na co je kalanetika dobrá

Kalanetika je vynikající cvičení pro zpevnění těla, hubnutí a také pro ty, kteří mají problémy se zády. Zaměřuje se na celé tělo a vytvarovat tak můžete i problematické partie, na které byste se při jiném cvičení nemohli zaměřit. Cvičením se nejen výborně uvolníte, zpevníte si celou postavu a naučíte se vnímat vlastní tělo, kalanetika vám také dodá potřebnou energii a chuť do života.

Co je pro cvičení kalanetiky potřeba

Cvičit kalanetiku je poměrně nenáročné. Většinou se nepoužívají žádné speciální náčiní, nutnou součástí cvičení je podložka a pohodlné volnější oblečení.

Kam jít cvičit kalanetiku

Pokud nemáte svoje oblíbené sportcentrum, kam chodíte cvičit, můžete si vybrat z následujícího seznamu:

Pro vyhledání kurzů v dalších městech využijte formulář pod článkem.


Byl pro Vás článek užitečný?

  

Diskuze k článku

Chcete sledovat diskuzi ke článku e-mailem?
K článku zatím nejsou žádné komentáře. Chcete-li vložit komentář, klikněte na tlačítko Nový komentář.