POWER PLATE: Trénink na 25 minut

Víte, jak efektivně a zároveň rychle procvičit celé tělo? Vyzkoušejte vibrační přístroj, se kterým bude váš trénink vysoce funkční.

1. FÁZE Strečink

První z fází cvičení na Power Plate (PP) je samotná příprava k pohybu. Vibrace na přístroji PP jsou celotělové a ve všech směrech, tedy 3D. Strečink lze provádět staticky, dynamicky, s použitím statických popruhů či pružných kabelů (obojí přenáší vibrace) ve všech směrech pohybu. Na fotografiích jsou uvedeny tři z mnoha různých variant.

2. FÁZE Rovnováha

Touto fází, která navazuje bezprostředně na strečink, připravíte tělo pro další cvičení. Dochází totiž k efektivnímu aktivování svalů a ke zlepšení koordinace. Tělo se díky harmonickým vibracím učí lépe vnímat prostorovou polohu, a to s menším vědomým zapojením.

3. FÁZE CORE neboli střed těla

Ke správnému zapojení povrchových svalů je nezbytná aktivace středu těla. Ten je, díky 3D vibracím, efektivně zapojován po celou dobu cvičení. Začínat byste měli v jednodušších polohách. Dále je možné přidávat externí zátěž (statické popruhy, dynamická lanka, činky apod.). Pohyb lze vykonávat staticky i dynamicky s přihlédnutím k aktuální kondici a zaměření tréninku.

4. FÁZE Síla

1. Další z navazujících tréninkových fází je zlepšení svalové výkonnosti. Cviky lze volit podle dané potřeby a cíle tréninku. Na fotografii je předveden statický biceps s popruhy, kdy kromě samotného bicepsu jsou zapojeny ještě svaly nohou a středu těla. Cvik lze i v tomto případě provést v mnoha alternativách.

2. Záda jsou dnes často přetěžována. Tímto cvikem, který lze provést v různých obměnách, dobře posílíte své vzpřimovače, včetně zapojení hlubokého stabilizačního systému páteře.

3. Dřep je ideální cvik pro tvarování hezkého pozadí. Na PP má i bez přidaného závaží větší účinnost než dřep se zátěží na zemi. Aby se zvýšila účinnost cviku, přidali jsme externí zátěž.

4. Často problematický triceps (zvlášť u žen) efektivně posílíte, ať už zvolíte statickou, či dynamickou formu cviku. Přidáním externí zátěže, případně změnou polohy nohou, ještě zvýšíte náročnost i funkčnost cvičení.

5. FÁZE Regenerace

1.Po náročném dni je možné využít další z funkcí stroje – masáž. V této pozici je masírována mnohdy přetěžovaná bederní oblast. Díky vibracím a zvýšené cirkulaci, které PP vytváří, se záda uvolní a zrelaxují.

2.Pozice vhodná pro masáž, díky níž se rozproudí lymfatický systém, krevní oběh, zrychlí metabolismus a zpomalí vyplavování kortizolu neboli stresového hormonu. Nohy jsou masírovány ze všech stran, což má za následek odstranění škodlivých látek z těla a výraznou redukci celulitidy.

Článek vyšel v časopise Dieta.


Byl pro Vás článek užitečný?

  

Diskuze k článku

Chcete sledovat diskuzi ke článku e-mailem?
K článku zatím nejsou žádné komentáře. Chcete-li vložit komentář, klikněte na tlačítko Nový komentář.