Spalujte v rytmu hudby! Hudební mix pro sportovce

Namixujte si ten správný hudební koktejl sestavený podle výzkumů sportovních psychologů a vypotíte až 450 kcal, aniž byste měli pocit, že si dáváte do těla víc než obvykle.

Využít motivační moci muziky, to neznamená jen pustit si do sluchátek svůj oblíbený song! Při aerobní aktivitě vás správně nakopne popracovaný playlist pro vaši MP3 sestavený podle vědeckých poznatků. S jeho pomocí instinktivně zpomalíte či zrychlíte v tu správnou chvíli a hubnutí vám půjde jako po drátkách. Je důležité nasadit v každé fázi sportování hudbu, která má ten správný počet BPM (z angličtiny – beats per minute) neboli úderů za minutu, což je údaj, který označuje tempo hudební skladby. Jak na to?

Hudební koktejl na míru:

Rozehřívačka

Ať už jdete běhat, nasednete na kolo nebo na rotoped, nalaďte tělo na začátku na to správné tempo. Podle studie uveřejněné v Asian Journal of Sports byli atleti schopni rychlejšího běhu po poslechu hudby, které měla 120–140 BPM. Vyberte si tedy z našeho seznamu dvě písničky a zařaďte je na začátek svojí sportovní seance.

Tonight – Jessica Sanchez (Ne-Yo)

Runaways – The Killers

Thatpower – Will. I. Am (Justin Bieber)

C´Mon – Kešha

I Love It – Icona Pop

Let´s go – Calvin Harris (Ne-Yo)

Scream – Usher

Titanium – David Guetta (Sia)

Sprint

Potom zařaďte tři rychlejší sekvence, které nastartují vyšší spalování kalorií, a prostřídejte je s pomalejšími písničkami z pravého sloupce. Svižná muzika (145 BPM nebo víc) nastartuje váš organismus a rozptýlí váš mozek, takže si ani nevšimnete, že vydáváte víc energie než obvykle.

Can´t Hold Us - Macklemore (Ray Dalton)

The House That Heaven Built – Japandroids

Everybody Talks – Neon Trees

Runaway Baby – Bruno Mars

Pump It – The Black Eyed Peas

Down in Mississippi (Up To No Good) – Sugarland

Hey Ya – OutKast

All I Do Is Win – DJ Khaled

Odpočinek

Mezi rychlé fáze cvičení zařaďte odpočinkové úseky s těmito písničkami (130–140 BPM). Podle studie Journal of Strength and Conditioning Research sportovci během poslechu hudby se 140 BPM nasbírali energii a zregenerovali svůj organismus rychleji než ti, kteří sportovali bez hudebního doprovodu.

Goin´in - Jennifer Lopez (Flo Rida)

Closer – Tegan and Sara

Harlem Shake – Baauer

Let It Go – Dragonette

Blown Away – Carrie Underwood

50 ways to say goodbye – Train

Pour it Up – Rihanna

I Will Wait – Mumford & Sons

Feel This Moment – Pitbull

Zklidnění

Po třiceti či více minutách se blíží konec aerobního cvičení. Pusťte si na závěr do sluchátek dvě písničky, které mají pod 110 BPM. Dojde tak ke snížení tlaku a tepové frekvence. Postupné zvolnění tempa je ideální tečkou za sportováním. Díky němu si pohyb spojíte s příjemným zážitkem a příště se nebudete muset k pohybu přemlouvat.

Diamonds – Rihanna

Try – Pink

So Easy – Phillip Phillips

Madness – Muse

Anything Could Happen – Ellie Goulding

The A Team – Ed Sheeran

Halo – Beyoncé

Girl On Fire – Alicia Keys

Namixujte si lákavou hudební směsku…

Vybrané písničky si nejdřív pořádně naposlouchejte – pusťte si je nejmíň pětkrát. Známé songy jsou o 18 % víc motivující než ty neznámé. Jakmile znáte slova skoro zpaměti a dopředu se těšíte na refrén, znamená to, že máte píseň spojenou s pozitivními vzpomínkami.

… a pak ji správně používejte

Váš sportovní playlist by mě sloužit k jedné jediné věci – k povzbuzení během pohybu. Písničky, které jste si vybrali, si nepouštějte ve chvíli, kdy nehodláte sportovat, ale třeba bavit se na párty nebo relaxovat. Podle sportovních psychologů byste se pak stali méně citliví vůči povzbuzujícímu účinku hudebních tónů.


Autor: Ilona Laužanská

Článek je z kampaně Hubneme do plavek



Byl pro Vás článek užitečný?