Strečink

Ať už chcete protáhnout svaly před jiným cvičením nebo si jen lehce zacvičit, strečink je to pravé. Jeho funkce je co nejlépe protáhnout svaly a chránit tak tělo před poraněním jako je natažení nebo natržení svalů. Proto by měl být automatickou součástí každého cvičení nebo pohybu. Výborný je ale i jako krátká rozcvička po ránu. Vyzkoušejte s námi tyto cviky!

Strečink byste měli zařadit do svého cvičebního programu určitě na začátek, můžete ale i na konec cvičení. Na konci cvičení totiž uvolňuje napětí ve svalech, které by jinak způsobovalo zkracování svalů.

Protažení trupu

Provedení cviku

  • Postavte se, nohy rozkročte.
  • S nádechem zvedněte levou paži.
  • S výdechem se ukloňte doprava.
  • Dejte pozor, abyste se nepředkláněli.
  • Vraťte se do původní polohy.
  • Vyměňte ruce a cvik opakujte.

Protažení trupu

Provedení cviku

  • Postavte se, rozkročte nohy.
  • S nádechem upažte.
  • Dejte pozor na rovný postoj.
  • S výdechem se ukloňte doleva, natočíte celý trup.
  • Pravá ruka bude směřovat ke stropu, levou rukou se dotýkáte levé nohy.
  • Cvik opakujte i na druhou stranu.

Protažení dolních končetin

Provedení cviku

  • Posaďte se na podložku, natáhněte nohy.
  • S výdechem se mírně se předkloňte a snažte se rukama dotknout špiček prstů.
  • Nezvedejte kolena!
  • Nechoďte do příliš velké bolesti, pokud budete cvičit pravidelně, bolest přestane a vy si dovedete na nohy i lehnout trupem. Spíš než sílu chce tento cvik trpělivost.

Protažení dolních končetin

Provedení cviku

  • Zůstaňte sedět, roztáhněte nohy.
  • Nejdříve se zkuste úklonem natáhnout k levé špičce nohy, pak k pravé.
  • Nakonec zkuste obyčejnou placku - natáhnout trup co nejvíce dopředu a lehnout si jím na podložku.
  • Opět se příliš nepřepínejte.

Protažení vnitřní strany stehen

Provedení cviku

  • Zůstaňte v roznoženém sedu na zemi.
  • S nádechem vzpažte levou ruku.
  • Vydechněte a ukloňte se k pravé noze.
  • Opakujte na druhou stranu.

Protažení nohou

Provedení cviku

  • Lehněte si na břicho, čelem se opřete o podložku.
  • Zapažte a levou rukou chytněte levou nohu, pravou rukou pravou nohu.
  • S výdechem tlačte paty k hýždím.

Protažení nohou v lehu

Provedení cviku

  • Lehněte si na záda, pokrčte levou nohu.
  • Zvědněte pravou nohu.
  • Oběma rukama nohu chytněte ideálně pod kolenem.
  • Tlačte nohu směrem zpět, rukama ji zase naopak přitahujte.
  • Nohu i ruce uvolněte.
  • Přitáhněte nohu k hrudníku.
  • Cvičení opakujte a vystřídejte nohy.

Pokud vás tato rozcvička dobře naladila na další cvičení, doporučujeme vám například cviky pilates, cviky na břicho, cviky na záda a posilovací cviky.


Byl pro Vás článek užitečný?

  

Diskuze k článku

Chcete sledovat diskuzi ke článku e-mailem?
K článku zatím nejsou žádné komentáře. Chcete-li vložit komentář, klikněte na tlačítko Nový komentář.