„Stylová“ jóga

Ne každému vyhovuje silová forma powerjógy nebo naopak velice klidné tempo a důraz na dýchání v případě hathajógy. Naštěstí druhů jógy je mnohem více a každý si může pro sebe a svou aktuální kondici vybrat tu pravou.

NEJ pro kondici

BIKRAMJÓGA

Ne nadarmo se bikramjóze říká také hotjóga. Cvičí se totiž při teplotě mezi 35–40° stupni Celsia a jedna lekce trvá devadesát minut. Připravte se tedy na to, že se budete potit podobně jako v sauně. Teplo se při bikramjóze používá k lepšímu uvolnění svalů, které jsou pak flexibilnější a při jednotlivých pozicích dosáhnete lepšího rozsahu. Nejen kvůli vysoké teplotě, ale i relativně náročným pozicím jde o velmi intenzivní trénink, díky kterému získáte při pravidelném cvičení skvělou kondici i postavu.

NEJ proti stresu

HATHAJÓGA

Ztuhlá záda, bolest hlavy a celkový pocit napětí? Trápí vás často stres, kterého se nemůžete zbavit? Zkuste hathajógu, která je skvělá právě pro uvolnění a relaxaci. Jejím cílem je soulad mezi tělem i duší a k tomu využívá jednoduché pozice – asány a jemnou dechovou techniku (pranayamu). Díky této kombinaci se úzkost, strach a obavy zmenší a vy budete opět klidnější. Hathajóga je vhodná i pro ty, kteří nemají právě perfektní fyzičku, protože její tempo je pozvolné a každý si může cvičit podle svého.

NEJ v těhotenství

GRAVIDJÓGA

Těhotenská jóga je speciálně přizpůsobena právě tomuto životnímu období a může ho značně ulehčit. Dýchací techniku, kterou se při ní naučíte, využijete zase při porodu. Jednotlivé pozice pomáhají při častých těhotenských problémech, jako jsou bolesti zad, oteklé kotníky a pálení žáhy. Gravidjóga je vhodná jak pro nastávající maminky, které s jógou teprve začínají, tak i pro zkušené jogínky.

NEJ pro tvarování postavy

ASHTANGA

Chcete si jógou vytvarovat postavu k dokonalosti a mít ji pěkně vypracovanou, třeba jako Madonna? Zkuste právě její nejoblíbenější druh jógy – ashtangajógu. Pozice jsou náročné a jedna plynule navazuje na druhou, proto se připravte, že dostanete zabrat. To, že cvičíte v relativně rychlém tempu, znamená, že kromě svalů procvičíte i kardiovaskulární systém a po určité době můžete nabudit i spalování tuků.

NEJ pro meditaci

KUNDALINI

Potřebujete dobít baterky? Kundalinijóga je mnohem více spirituální druh jógy než ostatní, proto zahrnuje také meditaci a nácvik správného dýchání, což může být v koordinaci s jednotlivými pózami poměrně náročné. Ti, kteří se této józe věnují, tvrdí, že díky ní můžete posílit také imunitu, stimulujete žlázový a nervový systém a celkově ozdravujete organismus. Za zkoušku to určitě stojí!

TIP

Jóga v obývacím pokoji

Nemáte čas chodit do fitka nebo jógového centra? Cvičit jógu můžete samozřejmě i doma! Zvlášť pokud máte již pár lekcí za sebou. Buď si pořiďte DVD s vaším oblíbeným instruktorem, nebo se podívejte na stránky www.yogadownload.com, kde si můžete video s různými druhy jógy stáhnout buď zdarma, nebo za malý poplatek.

TIP

Jóga v kterékoli podobě by vám měla přinášet především klid, uvolnění, ale také pocit dokonalého protažení a posílení celého těla.


Článek je z kampaně Hubneme do plavek



Byl pro Vás článek užitečný?