Tajemství rychlejšího spalování kalorií: SPRÁVNÝ PLAYLIST

Namixujte si skvělý hudební koktejl sestavený podle výzkumů sportovních psychologů a vypotíte až 450 kcal, aniž byste měli pocit, že si dáváte do těla víc než obvykle.

Využít motivační moci muziky, to neznamená jen pustit si do sluchátek svůj oblíbený song! Při aerobní aktivitě vás správně nakopne propracovaný playlist pro vaši MP3 sestavený podle vědeckých poznatků. S jeho pomocí instinktivně zpomalíte či zrychlíte v tu správnou chvíli a hubnutí vám půjde jako po drátkách. Je důležité nasadit v každé fázi sportování hudbu, která má ten správný počet BPM (z angličtiny – beats per minute) neboli úderů za minutu, což je údaj, který označuje rychlost hudební skladby. Jak na to?


Hudební koktejl na míru

ROZEHŘÍVAČKA

Ať už jdete běhat, nasednete na kolo nebo na rotoped, nalaďte tělo na začátku na to správné tempo. Podle studie uveřejněné v Asian Journal of Sports byli atleti schopni rychlejšího běhu po poslechu hudby, které měla 120–140 BPM. Vyberte si tedy z našeho seznamu dvě písničky a zařaďte je na začátek svojí sportovní seance.

VYBERTE SI DVĚ

TONIGHT – Jessica Sanchez (Ne­Yo)
RUNAWAYS – The Killers
THATPOWER – Will. I. Am (Justin Bieber)
C´MON – Ke$ha
I LOVE IT – Icona Pop
LET´S GO – Calvin Harris (Ne­Yo)
SCREAM – Usher
TITANIUM – David Guetta (Sia)

SPRINT

Potom zařaďte tři rychlejší sekvence, které nastartují vyšší spalování kalorií, a prostřídejte je s pomalejšími písničkami z pravého sloupce. Svižná muzika (145 BPM nebo víc) nastartuje váš organismus a rozptýlí váš mozek, takže si ani nevšimnete, že vydáváte víc energie než obvykle.

VYBERTE SI TŘI

CAN´T HOLD US – Maclemore (Ray Dalton)
THE HOUSE THAT HEAVEN BUILT – Japandroids
EVERYBODY TALKS – Neon Trees
RUNAWAY BABY – Bruno Mars
PUMP IT – The Black Eyed Peas
DOWN IN MISSISSIPPI (UP TO NO GOOD) – Sugarland
HEY YA – OutKast
ALL I DO IS WIN – DJ Khaled

ODPOČINEK

Mezi rychlé fáze cvičení zařaďte odpočinkové úseky s těmito písničkami (130–140 BPM). Podle studie Journal of Strength and Conditioning Research sportovci během poslechu hudby se 140 BPM nasbírali energii a zregenerovali svůj organismus rychleji než ti, kteří sportovali bez hudebního doprovodu.

VYBERTE SI TŘI

GOIN´IN – Jennifer Lopez (Flo Rida)
CLOSER – Tegan and Sara
HARLEM SHAKE – Baauer
LET IT GO – Dragonette
BLOWN AWAY – Carrie Underwood
50 WAYS TO SAY GOODBYE – Train
POUR IT UP – Rihanna
I WILL WAIT – Mumford & Sons
FEEL THIS MOMENT – Pitbull

ZKLIDNĚNÍ

Po třiceti či více minutách se blíží konec aerobního cvičení. Pusťte si na závěr do sluchátek dvě písničky, které mají pod 110 BPM, podpoříte tak snížení tlaku a tepové frekvence. Postupné zvolnění tempa je ideální tečkou za sportováním. Díky němu si pohyb spojíte s příjemným zážitkem a příště se nebudete muset k pohybu přemlouvat.

VYBERTE SI DVĚ

DIAMONDS – Rihanna
TRY – Pink
SO EASY – Phillip Phillips
MADNESS – Muse
ANYTHING COULD HAPPEN – Ellie Goulding
THE A TEAM – Ed Sheeran
HALO – Beyoncé
GIRL ON FIRE – Alicia Keys


Namixujte si lákavou hudební směsku…

Vybrané písničky si nejdřív pořádně naposlouchejte – pusťte si je nejmíň pětkrát. Známé songy jsou o 18 % víc motivující než ty neznámé. Jakmile znáte slova skoro zpaměti a dopředu se těšíte na refrén, znamená to, že máte píseň spojenou s pozitivními vzpomínkami.

… a pak ji správně používejte

Váš sportovní playlist by měl sloužit k jedné jediné věci – k povzbuzení během pohybu.
Písničky, které jste si vybrali, si nepouštějte ve chvíli, kdy nehodláte sportovat, ale třeba bavit se na párty nebo relaxovat. Podle sportovních psychologů byste se pak stali méně citliví vůči povzbuzujícímu účinku hudebních tónů.


Článek vyšel v časopise Dieta 9/2013.


Byl pro Vás článek užitečný?

  

Diskuze k článku

Chcete sledovat diskuzi ke článku e-mailem?
K článku zatím nejsou žádné komentáře. Chcete-li vložit komentář, klikněte na tlačítko Nový komentář.