Taneční hodiny

Chcete se hýbat, ale na stroje ve fitku vás nikdo nedostane? Začněte tančit! Postavu si budete formovat nenásilně, přirozeně a navíc vás to bude bavit. Máme pro vás čtyři tipy na zajímavé lekce.

Fitjazz

O co jde: Fitjazz má domov v Česku, založila ho lektorka Helena Peerová, která se inspirovala taneční technikou jazz dance. Pokud na hodinách nesnesete současnou popovou muziku, fitjazz se vám bude líbit. Tančí se totiž na soulové písně od Louise Armstronga, Franka Sinatry nebo Arethy Franklin. Začít můžete, i když o jazzu nic nevíte a nemáte valnou fyzičku. Kondice se buduje a zvyšuje postupně. Tohle cvičení je určeno všem, kteří si chtějí zatančit a zároveň udělat něco pro postavu. Obsahuje totiž i speciální posilovací a formovací systém. Od ostatních cvičebních metod se liší hlavně tím, že využívá speciálního způsobu postavení chodidla, které přímo ovlivňuje držení těla. To má vliv na správnost provedení cviků na břišní svalstvo, které se díky tomu nevyklenuje směrem ven. Fitjazz tvaruje hlavně dolní končetiny, břicho, zadek či paže. Navíc harmonizuje svalové napětí a ulevuje tak od bolesti zad způsobené přílišným stažením zádových svalů nebo naopak jejich ochabnutí.

Kolik spálíte: Při hodině spálíte 1670 až 2100 kilojoulů.

Co s sebou: Pohodlné volné oblečení, boty můžete nechat doma.

Kde cvičit: Fitjazz přímo s jeho zakladatelkou můžete absolvovat ve studiu Tančit může každý (www.tancitmuzekazdy.cz), pomalu se ale dostává do různých fitness center po celé republice.

Dancehall

O co jde: Pokud vám nejde jen o zábavu a zpevňování postavy, ale také byste ráda něco, čím oslníte na každé taneční párty, zaručeným receptem je dancehall. Pochází z Jamajky a je tak sexy, že nenechá nikoho v klidu. Tento styl čerpá z velké části z techniky izolovaných pohybů pánve a boků a technik nazývaných afroshake. Jde o aerobní pohyb, který má výborný vliv na tělesnou výdrž a kondici. Navíc při něm zapojujete všechny svalové skupiny a spálíte spoustu kalorií. Protože se v jamajském dancehallu klade důraz na spontánnost, pomohou vám hodiny zbavit se studu a předsudků vůči vlastnímu tělu. Většina tanečních kroků vychází z pohybu pánve a uvolněná pánev pomáhá k lepšímu držení těla. Tanec tím pádem funguje i jako prevence proti bolestem zad a zmírňuje i menstruační bolesti. Uvolněná pánev má také tantrické účinky, což oceníte nejen vy, ale i váš partner.

Kolik spálíte: Při hodině spálíte až 2000 kilojoulů.

Co s sebou: Doporučuje se pohodlné sportovní oblečení a obuv se světlou podrážkou. Později můžete vyzkoušet i podpatky.

Kde cvičit: Skvělé lekce dancehallu najdete ve studiu Dance Perfect v Praze. Na stránkách www.danceperfect.cz se můžete podívat i na krátké video, jak hodina vypadá.

Balet s Adélou Pollertovou

O co jde: Vždycky jste snila o kariéře baletky, ale v dětství vás balet minul? Vyzkoušejte ho teď! Nezáleží na věku ani váze, s primabalerínou Adélou Pollertovou si balet může zkusit kdokoli. Naučíte se ladně držet tělo, chodit elegantně na podpatcích, zpevníte svalstvo, zhubnete a také dokážete lépe vyjadřovat a ovládat emoce. Hodina začíná krátkou protahovací rozcvičkou a poté jdete k tyči před zrcadlo. Srovnat se do vzpřímeného postoje, držet nohy správně propnuté a vytáhnout se přitom z kyčlí vypadá banálně jen do té doby, než si to vyzkoušíte na vlastní kůži. Když se vám ale podaří zaujmout správnou pozici, zaregistrujete svaly na nohou a hýždích, o kterých jste možná ani netušila, že je máte. Vyzkoušíte si, jak vypadají správné baletní pozice jako demiplié, relevé nebo battement tendu. A když budete trénovat opravdu pilně, brzy se postavíte i na špičky.

Kolik spálíte: Při hodině spálíte zhruba 1500 kilojoulů.

Co s sebou: Nemusíte si kupovat piškoty ani dres. Stačí tepláky a tričko a místo bot ponožky. Ty jsou pro začátečníky dokonce mnohem lepší, některé pohyby v nich zvládnete jednodušeji.

Kde cvičit: Lekci s Adélou Pollertovou můžete absolvovat v její nově otevřené baletní akademii. www.adelapollertova.cz

Pole dance

O co jde: Pole dance řada lidí pořád ještě považuje za tanec z vykřičených domů nebo průpravu go-go tanečnic. Na hodinách vás ale nečeká žádné svlékání ani nic vulgárního, nýbrž elegantní taneční prvky a choreografie, kterou můžete využít i na taneční párty. Tímto sportem zpevníte celé tělo, nejvíc je trénink ale zaměřený na posílení horní poloviny těla a břišních svalů. Pole dance je také skvělý pro zbavení nadváhy. V nabídce po celé republice jsou dnes různé druhy pole dance. Některá taneční studia nabízejí i program „pole dance light“, jakousi odlehčenou formu klasické hodiny, díky které zpřístupňují pole dance třeba i ženám s nadváhou. Tančit pole dance totiž můžete i s kily navíc.

Kolik spálíte: Při hodině spálíte 1700 až 2000 kilojoulů podle typu lekce a postavy.

Co s sebou: Na lekce pro začátečníky jsou nejlepší legíny, top nebo tričko, případně ponožky. Vhodné jsou i návleky na lýtka, které ochrání před modřinami. Pokročilejší pak nosí kratší kraťasy, top bez rukávů a boty na vysokých podpatcích.

Kde cvičit: Pole dance je dnes v nabídce tanečních studií a fitness center po celé republice. Podívejte se například na www.centrumtance.cz.


Článek vyšel v časopise Dieta 11/2013.


Byl pro Vás článek užitečný?

  

Další aktivity