Uvolňovací manévry

Potřebujete se po náročném dni protáhnout a zrelaxovat? Zkuste sérii cviků s overballem trenérky Anety Znamenáčkové.

PROTAŽENÍ PRSNÍCH SVALŮ A POSÍLENÍ MEZILOPATKOVÉHO SVALSTVA

Posaďte se s rovnými zády na židli. V jedné ruce držte overball a s nádechem si jej předejte za zády do druhé ruky a vraťte do připažení. Cvik provádějte pomalu a plynule.

UVOLNĚNÍ KYČELNÍHO KLOUBU

Posaďte se vzpřímeně na židli a opřete se. Nohy svírají pravý úhel. Chodidlo jedné nohy položte na overball, kutálejte k druhé noze a poté vraťte do původní pozice. Potom na místě kružte míčkem z jedné strany na druhou. Pro uvolnění kyčelního kloubu provádějte pohyb kontrolovaně a dávejte si pozor na rovná záda.

POSÍLENÍ ZÁDOVÝCH SVALŮ A PROTAŽENÍ PRSNÍHO SVALSTVA

Položte se na břicho. Čelo opřete o zem. V předpažení svírejte oběma rukama overball. S nádechem si míček předejte za zády do druhé ruky a s výdechem se vraťte do původní pozice.

UVOLNĚNÍ BEDERNÍ OBLASTI

Tento cvik je perfektní na uvolnění napětí v bedrech, při kterém se zároveň posilují vnitřní stehna. Výchozí pozice je stejná jako v předchozím cviku. Kolena pevně svírají míček. S výdechem položte nohy na jednu stranu. Chvilku v této pozici setrvejte, prodýchejte a pomalu s výdechem vraťte zpátky. Totéž zopakujte na druhou stranu.

UVOLNĚNÍ BEDER A POSÍLENÍ VNITŘNÍCH STEHEN

Lehněte si na záda a pokrčte nohy. Mezi kolena vložte overball a pevně stiskněte. Ruce položte na podložku a s hlubokým nádechem pevně zatlačte dlaně do podložky, až se vám začnou samy zvedat hýždě, a rolujte obratel po obratli do vodorovné polohy. Pozor, aby se vám neodlepovaly lopatky od podlahy. Nahoře prodýchejte a s výdechem položte hýždě zase obratel po obratli zpátky na zem.

UVOLNĚNÍ BEDER

Tento cvik je poněkud náročnější na provedení, ale velice účinný na promasírování bederní oblasti. Poloha začíná buď v sedu pro ty, kteří udrží rovnováhu, nebo v záklonu, kdy už jsou záda v kontaktu s podložkou. Bříško vtáhněte dovnitř, záda jsou zakulacená a párkrát se zhoupněte dopředu a dozadu v tzv. kolébce.


Článek vyšel v časopise Dieta 1/2015.


Byl pro Vás článek užitečný?

  

Diskuze k článku

Chcete sledovat diskuzi ke článku e-mailem?
K článku zatím nejsou žádné komentáře. Chcete-li vložit komentář, klikněte na tlačítko Nový komentář.