Začíná léto a vy jste nezhubli?

Proč není dobré držet drastické diety? Proč byste si měli najít svůj oblíbený sport? Proč se kila vracejí a z jakého důvodu vám snídaně pomáhá k zdravému životnímu stylu?

Spousta z nás se trápí hubnutím a přitom existuje pár základních pravidel, které byste měli dodržovat, abyste se zbavili přebytečných kil jednou provždy. Přestaňte se trápit s hubnutím a zhubněte s dobrým vedením.

Proč se kila vracejí?

Pokud potřebujete shodit např. 10 kg a zůstanete v půli cesty, je velmi pravděpodobné, že se vám váha opět vrátí. Jakmile však dosáhnete ideální váhy a podaří se vám ji několik měsíců udržet, váš organismus se "přeprogramuje", zvykne si a bude brát dosaženou váhu za normální – bude tedy velmi snadné si váhu udržet. Přirozené hubnutí znamená úbytek váhy cca 2-4 kg/měsíc. Pokud to ale nezkusíte, tak to nezjistíte. Pomůžeme vám. Bezpečná a účinná redukce váhy – trvalé výsledky, příjemný způsob – více zde.

Co je základ

Zapomeňte na hladovění. Pokud začnete hladovět, mozek si to vysvětlí jako stav ohrožení a začne si ukládat zásoby, což se ve výsledku projeví tak, že se budete většinu dne trápit hladem, ale zároveň budete přibírat na váze. Máte hlad, nebo jen chuť? Tuto otázku si položte před každým jídlem.

Snídaně = zdravý krok do nového dne

Nikdy nevynechávejte snídani. Snídaně by měla být prvním jídlem nového dne a dodat potřebnou startovací energii. Realita je však často jiná. Snídani často vůbec nestihneme, nebo se odbudeme pečivem namazaným "něčím" a zhltnutým za pochodu. Snídaně je nejdůležitější jídlo dne - startuje tělo po osmi hodinách spánku, takže když ji vynecháme, brzy přijde únava. Samotná snídaně by nám měla dodat 20-25% denní energie. Člověk bez snídaně má tendenci se přejídat nebo pojídat průběžně během dne různé nezdravé "mlsy". Roste riziko obezity a výživových nedostatků, nehledě na psychické následky. Více informací o zdravé snídani najdete zde.

Nedržte dietu a zhubněte dobrým jídlem

Za 21 dní budete jinými lidmi. Psychologové zjistili, že když něco budete dělat každý den po dobu 21 dní, vytvoří se vám na danou činnost návyk. Vaše tělo se pročistí, zhubnete prvních pár kilogramů a budete se celkově cítit lépe. Protože uvidíte, že váš systém hubnutí funguje a že jste dosáhli bez trápení a hladovění solidního úbytku váhy, vaše motivace pokračovat v novém režimu bude na té nejvyšší úrovni.

Vyberte si správně svůj sport a vydržte

Najděte si druh aktivity, kterou si budete opravdu užívat a netrapte se pohybem, který sice baví ostatní, ale pro vás je jen povinností, kterou musíte. Najděte si pohyb, který bude do euforie přivádět právě vás. Pohyb totiž časem mění chemii v těle a pravidelným tréninkem ve vašem těle stoupne množství enzymů odbourávajících tuky. Zvětší se svalová hmota a tuk se začne ztrácet.

Hlavně to nesmíte vzdát. Dočasná porážka ještě neznamená trvalý neúspěch. Další informace najdete na těchto stránkách.


Byl pro Vás článek užitečný?

  

Diskuze k článku

Chcete sledovat diskuzi ke článku e-mailem?
K článku zatím nejsou žádné komentáře. Chcete-li vložit komentář, klikněte na tlačítko Nový komentář.