Zklidněte mysl sportem! - část I.

Bývá to nepopsatelná úleva, když konečně hodíte všechny starosti za hlavu a jediné, na co myslíte, je, že je vám dobře. Jak na to? Zacvičte si. My pro vás máme hned čtyři tipy na lekce, na kterých jste možná ještě nebyla a které rozhodně stojí za to. Blahořečit vám budou duše i tělo.

Tady je první z nich:

Jóga bez tíže (fly jóga, antigravitační jóga)

Jóga bez tíže je nový způsob cvičení ásan, který k nám přišel z Kanady a jehož objevitelkou je známá akrobatka a lektorka jógy Meaghan Morseová.

Při cvičení se využívají speciální závěsy pomáhající zapojit svaly celého těla a zvládnout i náročnější pozice, které gravitace nedovoluje provést správným způsobem. Na první pohled cvičící připomínají zavěšené netopýry, jde ale o progresivní disciplínu, u níž člověk využívá váhy vlastního těla a gravitace.

Nemusíte se bát, cvičení je bezpečné. Závěs (síť) i úchytky jsou vyrobeny ze speciálního materiálu a během lekcí se ho naučíte využívat tak, abyste se přestala bát zavěsit hlavou dolů a mohla si užít nádherné uvolnění páteře.

Pravda, na první lekci můžete mít pocity smíšené. Svaly zapojujete jiným způsobem, navíc jste střídavě hlavou nahoře a dole, takže mozek si musí zvyknout pracovat s větším přísunem krve. To s sebou přináší příjemnou únavu, ovšem ne o moc větší než jakákoli jiná hodina.

Ostatně toto cvičení odpovídá náročností pilates, kalanetice a klasické józe. Navíc pokroky při práci se sítí jsou rychle patrné, což má pozitivní vliv i na psychiku: budete sama se sebou spokojená, jak díky síti zvládnete i pozice, do nichž se normálně nedostanete. Jóga bez tíže pomáhá uvolnit páteř a zbavit se bolestí zad, stimuluje mozek, trávení a lymfatický systém. Snižuje náladovost a stavy depresí.

Můžete ji cvičit prakticky kdykoli, dvě hodiny před cvičením se však snažte nejíst. Co se oblečení týká, nejvhodnější jsou přiléhavé kalhoty, nejlépe s délkou pod kolena. Pro začátečnice je lepší triko s dlouhým rukávem, jinak si vezměte to, v čem se cítíte dobře.

----

Zdroj: Dieta


Byl pro Vás článek užitečný?

  

Diskuze k článku

Chcete sledovat diskuzi ke článku e-mailem?
K článku zatím nejsou žádné komentáře. Chcete-li vložit komentář, klikněte na tlačítko Nový komentář.