Zklidněte mysl sportem! - část II.

Bývá to nepopsatelná úleva, když konečně hodíte všechny starosti za hlavu a jediné, na co myslíte, je, že je vám dobře. Jak na to? Zacvičte si. My pro vás máme hned čtyři tipy na lekce, na kterých jste možná ještě nebyla a které rozhodně stojí za to. Blahořečit vám budou duše i tělo.

Tady je druhá z nich:

Chi-toning

Vyčistit hlavu a zklidnit mysl pro vás rovná se protáhnout se, zaposilovat si a také se zapotit? Pokud ano, zkuste chi-toning. V rozvrzích českých fitness center se objevuje zhruba pět let, přesto jde pro řadu klientů pořád ještě o velkou neznámou.

Cvičení sestavila německá instruktorka Anetta Alvaredo s cílem vytvořit program, který bude efektivně působit na funkční anatomii pohybového aparátu – především břišní a zádové svaly a správné držení těla. To ostatně vystihuje i název cvičení: chi znamená energii, toning se zase překládá jako zpevnění nebo posílení.

Hodina se skládá z prvků pilates, powerjógy, 5 tibeťanů, rehabilitačního cvičení, pozdravu slunce, výrazového tance, strečinku, dýchacího a balančního cvičení. Co se cviků týká, nejde o žádné žhavé novinky, které jste nikdy neviděla nebo necvičila. Právě naopak. Využívá se cviků, jež jsou lety prověřené, ovšem když se provedou precizně, dobrou technikou a ve správné kombinaci, dají vám vše, co od hodiny čekáte: pohyb, relax, zklidnění i zpevnění.

Žádná lekce není stejná, nicméně úvod se většinou skládá z dynamického zahřátí vestoje doplněného krátkým posilováním, do něhož se zařazují i různé variace pozdravu slunci.

Dále následují balanční cvičení vestoje, kdy se aktivují svaly, které se zapojují reflexně při hledání rovnováhy. Tato část je klidnější a využívá se v ní prvků z jógy a 5 tibeťanů.

Další částí lekce je posilování na podložce, při němž přicházejí na řadu převážně cviky z pilates.

Závěr pak patří relaxaci a dalším uvolňovacím a strečinkovým cvikům.

Hodiny jsou vhodné i pro ženy po porodu a pro všechny, kteří mají potíže se zády a pohybovým aparátem. Cvičí se naboso.

----

Zdroj: Dieta


Byl pro Vás článek užitečný?

  

Diskuze k článku

Chcete sledovat diskuzi ke článku e-mailem?
K článku zatím nejsou žádné komentáře. Chcete-li vložit komentář, klikněte na tlačítko Nový komentář.