Zrychlete spalování správnými cviky

Rozhýbejte metabolismus, zpevněte svaly a zlepšete držení těla díky cvikům trenéra Víta Živného.

POZICE PRKNA – PES

Tímto cvikem vždy začínejte, protože klade důraz na protažení a rozpohybování důležitých partií. Důležité je při něm správné držení těla. Z pozice vzporu (prkna) plynule přejděte po 3 až 5 vteřinách do pozice psa.
Opakujte 10krát.

VYTÁČENÍ VE VZPORU

Jděte do vzporu, ve kterém střídavě rotujte jednou a poté druhou paží ke stropu. Důležité je zpevnění celého těla s důrazem na stabilitu bříška a pánve. Cvik zpevní nejen střed těla, ale též zlepší mobilizaci zad a ucítíte svaly paží a ramen.
Na každou stranu opakujte 10krát.

PŘESKOKY VE VÝPADU

Začněte ve výpadu a dynamickým přeskokem ve vzduchu nohy vyměňte. Pokračujte ve stejném rytmu 30 vteřin (pokročilejší i minutu). Posílíte svaly nohou, které se díky dynamice skvěle tvarují. Zároveň trénujete srdce i plíce a spálíte mnoho kalorií.

BĚH NA MÍSTĚ VS. STATICKÝ PODŘEP

S vysokou intenzitou běhejte na místě a kolena zvedejte co nejvýš. Po 10 vteřinách zůstaňte stejně dlouho ve statickém podřepu a poté cvik opakujte. Snažte se vydržet alespoň jednu minutu (pokročilejší dvě). Střídání frekvence napomůže spalování a odpočinek ve statické pozici posílí svaly na nohou.

KOLÉBKA – STOJ

Lehněte si na záda a udělejte pomyslnou kolébku – kolena přitáhněte k čelu. Postupným rozkolíbáním se snažte překlopit tělo až do dřepu a poté se postavit a třeba i vyskočit. Uvolníte tak páteř, zapojíte břišní svaly a zvýšíte tepovou frekvenci potřebnou k dosažení spalovací zóny.
Opakujte 15krát.

HOROLEZEC

Opřete se o dlaně a tělo nechte narovnané. Rytmicky začněte střídavě přeskakovat dolními končetinami pod tělem a snažte se udržet vysoké tempo. Vydržte alespoň 45 vteřin. Jedná se o spalovací cvik, který rozvíjí sílu svalů celého trupu a paží a také je zaměřen na dynamiku dolních končetin.


Článek vyšel v časopise Dieta 3/2015.


Byl pro Vás článek užitečný?

  

Diskuze k článku

Chcete sledovat diskuzi ke článku e-mailem?
K článku zatím nejsou žádné komentáře. Chcete-li vložit komentář, klikněte na tlačítko Nový komentář.